اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده هنر در سال ۱۴۰۰ تدوین شد

اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده هنر در سال ۱۴۰۰ تدوین شد

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده هنر از سوی شورای پژوهشی پژوهشگاه، تصویب و اعلام شد. این اولویت‌ها در سه حوزه «سینما و نمایش»، «هنرهای تجسمی و سنتی» و «موسیقی»، تدوین شده است.

سینما و تئاتر پس از انقلاب، سینما و نمایش با رویکرد به اقتصاد خلاق، کارکردهای میان فرهنگی سینما و نمایش، مطالعات دینی در سینما و تئاتر جامعه‌شناسی سینما و تئاتر (مخاطب‌شناسی، هنرهای نمایشی و اخلاق، منظر هنرهای نمایشی به آسیب‌های اجتماعی، و ...)، مسائل و موضوعات نوپدید در حوزة سینما و تئاتر، اقتضائات تولیدات سینمایی متناسب با تحولات جهانی، ترجمه متون مرجع در حوزة تئاتر و سینما و تالیف متون پژوهشی در حوزة هنرهای تئاتر و سینما، محورهای موضوعی حوزه سینما و نمایش هستند.

تحولات عرضه، تولید و مصرف محصولات هنرهای سنتی و تجسمی در دوران بحران کرونا، هنرهای تجسمی، هویت دینی و ملی و معاصریت، اقتضائات تولیدات هنرهای تجسمی و سنتی متناسب با تحولات جهانی، مطالعات دینی در هنرهای تجسمی معاصر، مد و فرهنگ زیبایی، مسائل و موضوعات نوپدید در حوزه هنرهای تجسمی و سنتی، بازجست وضع موجود هنرهای قدیمه و رویکرد هنر معاصر ایران به جهانی شدن، را نیز می‌توان محورهای حوزه هنرهای سنتی و تجسمی برشمرد.

از محورهای حوزه موسیقی نیز می‌توان به مواردی چون موسیقی و فرهنگ، تحولات عرضه، تولید و مصرف موسیقی در دوران بحران کرونا، مسائل و موضوعات نوپدید در حوزه موسیقی دین و موسیقی، اقتضائات تولیدات موسیقی متناسب با تحولات جهانی، اشاره کرد.

پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه هنر، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این موضوعات، با پژوهشکده‌ هنر تماس حاصل نمایند.

اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده هنر




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید