منتشر شد:

اجلاس تبیین اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) در حوزه فرهنگ‌وهنر+متن کامل

اجلاس تبیین اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) در حوزه فرهنگ‌وهنر+متن کامل

کتاب «اجلاس تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ و هنر» در قالب یک گزارش مدیریتی ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۹، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور ارتقای سطح فکری و آشنایی هرچه بیشتر مردم با آفاق فکری و فرهنگی امام خمینی (ره)، نشست یک‌روزه‌ای را پیش‌بینی و طراحی کرد تا با حضور و مشارکت مدیران کل ستادی و اجرایی این وزارتخانه برگزار شود. همچنین مقرر شد تا در این نشست چگونگی تحقق اندیشه‌های امام خمینی در حوزه فرهنگ و هنر و یافتن راهکارهای عملی‌سازی ارزش‌های فرهنگی و اخلاق اجتماعی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

در این اقدام که مسئولیت اجرای آن ازسوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات گذاشته شده بود، جلسات متعددی با کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر و نیز شخصیت‌هایی که در زمینه آشنایی با اندیشه امام خمینی دارای سوابق و مطالعاتی بودند، برگزار شد که مقرر گردید تمام بخش‌های مختلف و متعدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های تابعه در قالب چهار کارگروه رسانه و مطبوعات، هنر و سینما، فرهنگ عمومی و کارگروه فضای مجازی، در یک کار پژوهشی، ابتدا سیاست‌های کلان حوزه مربوطه را با لحاظ‌کردن دیدگاه‌ها و نظرات امام خمینی از منابع مورد‌اعتماد استخراج و تدوین و سپس اقدامات و روش‌های اجرایی‌شدن آن‌ها را تبیین و پیشنهاد کنند.

 


این اجلاس یک‌روزه در سطح علمی و ترویجی و با حضور و مشارکت مدیران و کارشناسان ارشاد از سراسر کشور به‌صورت وبیناری در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ تشکیل شد و اختتامیه آن در بعد‌از‌ظهر همان‌روز در حرم مطهر امام خمینی با حضور تولیت آن، آیت‌الله سیدحسن خمینی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دکتر عباس صالحی، معاونان ایشان و جمعی از اساتید خبره در حوزه فرهنگ و هنر و امام‌شناسی برگزار شد.

هدف از اجرای این همایش، اجرایی‌شدن خط‌مشی امام خمینی (ره) در حوزه فرهنگ و هنر و تجدید میثاق معاونان، مدیران و رؤسای سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

این کتاب، چکیده‌ای از مباحث مطرح‌شده در این اجلاس را ارائه می‌کند.

برای دریافت متن کامل اینجاکلیک کنید.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید