«از پژوهش تا آفرینش و احیا» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برگزار می‌شود

«از پژوهش تا آفرینش و احیا» در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برگزار می‌شود

نشست‌های علمی بخش «از پژوهش تا آفرینش و احیا» نخستین نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌ها و  پژوهشکده‌های فرهنگی ـ هنری» به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های فرهنگی ـ هنری»، از روز یکشنبه ۲۸ آذر تا روز چهارشنبه ۱ دی‌ماه سال جاری، به مناسبت هفته پژوهش با مشارکت پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی و با حمایت مؤسسه فرهنگی ـ هنری و پژوهشی صبا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد محمود فرشچیان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، نشست‌های علمی «از پژوهش تا آفرینش و احیا» با هدف معرفی برخی آثار هنری پژوهش‌محور (با تأکید بر سینمای مستند) و پژوهش‌هایی که به احیای بخشی از هنر گذشتة ایران انجامیده‌اند، برگزار می‌شود.

سه اثر سینمایی مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان، «درخت سخنگو» به کارگردانی علیرضا قاسم‌خان، و «خاطراتی از اشغال تبریز»‌ به کارگردانی عبدالحسین لاله، روز دوشنبه ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷، برای علاقه‌مندان به سینمای مستند پخش خواهد شد و در ادامه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ نشست «سینما و اندیشه؛ سینمای مستند و پژوهش‌های فرهنگی» با سخنرانی کارگردانان این آثار و با مدیریت مسعود سفلایی برگزار می‌شود.

دومین روز بخش «از پژوهش تا آفرینش و احیا» با سخنرانی  عبدالمجید شریف‌زاده با عنوان «پژوهش و احیای هنرهای سنتی ایران»، روح الله دهقانی با عنوان «احیای زری‌بافی و ساخت دستگاه‌ خانگی زری‌بافی»، سیامک قلمی با عنوان «ابداع سازهای موسیقایی جدید»، سهیلا نقی‌زاده با عنوان «احیای کاشی‌های هفت‌رنگ دوره قاجار»، پیمان سجادی با عنوان «احیای سفال‌های پیش از تاریخ» و مهدی طالعی‌نیا با عنوان «احیای نقاشی پرده‌ای» روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸، ادامه می‌یابد.


علاقه‌مندان به شرکت در نشست‌های علمی این بخش از نخستین نمایشگاه «دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های فرهنگی ـ هنری» می‌توانند در روزهای یادشده به خیابان ولی‌عصر(عج)، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، طبقۀ همکف، تالار ایران مراجعه نمایند.


تاریخ

نشست‌های علمی «از پژوهش تا آفرینش و احیاء»

سخنران




دوشنبه ۲۹ آذرماه

فیلم مستند «زمستان است» / کارگردان: مهرداد زاهدیان

فیلم مستند «درخت سخنگو» / علیرضا قاسم‌خان

فیلم مستند «خاطراتی از اشغال تبریز» / عبدالحسین لاله

(ساعت ۱۴ تا ۱۷)

سینما و اندیشه؛ سینمای مستند و پژوهش‌های فرهنگی


(ساعت ۱۷ تا ۱۹)





مهرداد زاهدیان، علیرضا قاسم‌خان، عبدالحسین لاله و مسعود سفلایی (مدیر نشست)




سه‌شنبه ۳۰ آذرماه

پژوهش و احیای هنرهای سنتی ایران

احیای زری‌بافی و ساخت دستگاه‌ خانگی زری‌بافی

ابداع سازهای موسیقایی جدید

احیای کاشی‌های هفت‌رنگ دوره قاجار

احیای سفال‌های پیش از تاریخ

احیای نقاشی پرده‌ای

(ساعت ۱۵ تا ۱۸)

عبدالمجید شریف‌زاده

روح‌الله دهقانی

سیامک قلمی

سهیلا نقی‌زاده

پیمان سجادی

مهدی طالعی‌نیا



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید