پلتفرمی‌شدن تولید و انتشار محتوای فرهنگی‌-رسانه‌ای در ایران ارزیابی می‌شود

پلتفرمی‌شدن تولید و انتشار محتوای فرهنگی‌-رسانه‌ای در  ایران ارزیابی می‌شود

جلسه کمیته ارزیابی طرح پژوهشی «پلتفرمی‌شدن تولید  و انتشار محتوای فرهنگی‌-رسانه‌ای در ایران: چالش‌های حکمرانی و تنظیم مقررات» یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود. ‏

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، در این جلسه، حسن خجسته (ناظر پژوهش)، محسن اسماعیلی (ناظر پژوهش)، احسان شاه‌قاسمی (ارزیاب)، محمدمهدی وحیدی ‏‏(ارزیاب)، توحید محرمی (نمایندۀ شورای علمی پژوهشکده)، میثم مهدیار (معاون پژوهشی) و حسین حسنی (مجری پژوهش) حضور خواهند داشت.‏

پژوهش «پلتفرمی‌شدن تولید و انتشار محتوای فرهنگی‌-رسانه‌ای  در ایران» با هدف تحلیل سازوکارهای تعدیل محتوا در پلتفرم‌های بزرگ جهانی و نیز برخی پلتفرم­های ایرانی و با هدف ارائه پیشنهادهایی برای توسعه و بهبود نظارت بر پلتفرم­های کاربرمحور در ایران، توسط حسین حسنی، عضو هیئت علمی پژوهشکده ارتباطات به انجام رسیده است.

مسئله اصلی این پژوهش این است که پلتفرمی‌شدن تولید و انتشار محتوای فرهنگی و ازدیاد محتواهای کاربرساخته چه چالش‌هایی را برای نظارت بر محتواهای رسانه‌ای در ایران ایجاد کرده است؟.


به استناد این پژوهش، نتایج این طرح می‌تواند برای متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حیث ارائه چشم‌انداز دقیق و روشنی از تحولات فزاینده عرصه فرهنگ سودمند باشد تا آنها در سیاستگذاری‌های آتی بر یافته‌های این پژوهش و پژوهش‌های مشابه تکیه کنند تا بتوانند شیو‌های نظارتی و هدایتگرانه خود را با تحولات فرهنگ پلتفرمی سازگار کنند.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/communication



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید