نشست تخصصی «دیپلماسی فرهنگی غرب در عراق جدید» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «دیپلماسی فرهنگی غرب در عراق جدید» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «دیپلماسی فرهنگی غرب در عراق جدید» ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، برگزار می‌شود.

این نشست با حضور محمد نصرآوی (دانش‌آموخته رشته مردم‌شناسی از دانشگاه رویال هالووی لندن و دانشجوی دکتری رشته مردم‌شناسی فرهنگی) و بردیا عطاران (دانشجوی دکتری سیاست‌گذاری فرهنگی)، روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد.

کشور عراق سال‌ها درگیر جنگ‌های خارجی و داخلی بوده است. اما این کشور پس از درگیری چند ساله با داعش، آماده رشد و بازسازی خود در ابعاد گوناگون شده است. در این میان صنعت فرهنگ و صنایع فرهنگی جایگاه قابل توجهی را دارند. نخستین نمایشگاه کودک عراقی در بغداد یکی از فرصت‌های خوب برای شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای فرهنگی قشر کودک و نوجوان در عراق بود. قشری که می‌بایست در سیاست‌گذاری دیپلماسی فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این، عراق به عنوان بخشی حیاتی از خاورمیانه جایگاه والایی در سیاست خارجی و دیپلماسی فرهنگی غرب در دوران‌های مختلف تاریخی به ویژه دوران معاصر داشته است. با به کارگیری نگاه و واکاوی مردم‌شناختی، می‌توان دریچه‌های نوینی را به روی ساختارهای فرهنگی و اجتماعی عراق جدید، بر روی محققان و پژوهشگران گشود. می‌توان با داشتن چنین نگاهی فعالیت‌های فرهنگی را به منظور گسترش صلح در عراق جدید سامان بخشید که منجر به قوام رابطه بین دو ملت ایران و عراق خواهد شد.


در این نشست به سوالاتی چون مخاطب و نیازهای فرهنگی جامعه عراق جدید چیست؟ دنیای غرب با تکیه بر چه مفاهیم و ابزاری دیپلماسی فرهنگی خود را در عراق جدید فعال کرده است؟ چه کشورهایی در عراق جدید نفوذ فرهنگی دارند؟‌ نخستین نمایشگاه کودک عراقی چه ظرفیت‌های فرهنگی را برای سیاست‌گذار دیپلماسی فرهنگی می‌تواند بنمایاند؟، پاسخ داده خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

 https://www.skyroom.online/ch/ricac/research




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید