فصلنامه علمی «مطالعات راهبردی هنر» فراخوان داد

 فصلنامه علمی «مطالعات راهبردی هنر» فراخوان داد

نشریه «مطالعات راهبردی هنر»، از استادان دانشگاه‌ها، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعات راهبردی و میا‌ن‌رشته‌ای هنر، برای انتشار مقاله‌های علمی، دعوت به همکاری می‌نماید.

این نشریه، به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با بهره‌‌مندی از هیأت تحریریه‌ای که از میان استادان برجسته دانشگاه‌ها دعوت به همکاری شده‌اند، به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود. 

این نشریه، بر ترویج مطالعات راهبردی و تقویت زمینه‌های تولید نظریه در عرصه‌های هنری با رویکرد بومی متمرکز بوده و از مقاله‌های علمی پژوهشگرانی که به مطالعات معطوف به «حل مسئله» در حوزه هنر، علاقه‌مند هستند، استقبال ویژه می‌کند. مقالاتی که در نسبت با اولویت‌های تحقیقی پژوهشکده هنر پژوهشگاه، به نگارش درآیند، از اولویت بررسی برخوردارند.

نویسندگان مقالات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مجله به نشانی http://ssa.ricac.ac.ir مراجعه کنند و در صورت نیاز با دفتر نشریات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به شماره ۸۸۹۱۹۱۷۶ تماس حاصل فرمایند.


  محورها و اولویت‌های موضوعی  فصلنامه

 جامعه‌شناسی هنر، اقتصاد هنر، مدیریت هنر، روان‌شناسی هنر، انسان‌شناسی هنر، آموزش هنر، هنر و سیاست، هنر و رسانه، نقد هنری و حقوق مالکیت هنرمندان و آثار هنری.

 چالش‌های نظری و روش‌شناختی در پژوهش‌های راهبردی و کاربردی هنر.

 تحلیل مطالعات راهبردی در هنر جهان به‌منظور بومی‌سازی و کاربست آنها در ایران.

 مطالعه هنرهای رسمی، بومی و جدید در ایران و جهان با رویکرد پژوهش راهبردی و کاربردی.

 طرح مسائل و چالش‌های اساسی در هنر ایران و ارائه دیدگاه‌های جدید و استدلالی به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی و هنری برای حل آنها.



فصلنامه مطالعات راهبردی هنر با مدیرمسئولی قاسم زائری و سردبیری سیده راضیه یاسینی منتشر می‌شود.

مرتضی افشاری، رضا افهمی، محمدرضا حسنائی، محمد شهبا، ساسان فاطمی، محمدباقر قهرمانی، مهران هوشیار و سیده راضیه یاسینی اعضای هیأت تحریریه این فصلنامه هستند. همچنین محمود ترابی اقدم دستیار سردبیر و رقیه مهری مدیر اجرایی این فصلنامه هستند.

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید