در حاشیه دومین نمایشگاه کتاب هفته پژوهش؛

مستند «هیچکس منتظرت نیست» نقد می‌شود

مستند «هیچکس منتظرت نیست» نقد می‌شود

مستند پژوهشی «هیچکس منتظرت نیست» سه‌شنبه 22 آذر 1401 ساعت 16:30 در حاشیه دومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این برنامه ابتدا مستند «هیچکس منتظرت نیست» اثر محسن اسلام‌زاده به نمایش درخواهد آمد و بعد از محمود علیگو (دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز)، محسن کرمانی نصرآبادی (مدیر گروه آسیب‌های اجتماعی مرکز  پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) و سپیده علیزاده (فعال اجتماعی) نقد و بررسی خواهد شد.

دبیری این برنامه را پوریا عبدی (پژوهشگر اجتماعی-فرهنگی) بر عهده دارد.


«هیچکس منتظرت نیست» روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن خواب در میدان شوش تهران است؛ زنانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است. این مستند با دنبال کردن فعالیت‌های سپیده علیزاده، مددکار اجتماعی، در جهت حل معضل کارتن‌خوابی و اعتیاد، به راهکارهای جدیدی می‌پردازد که این مددکار دنبال می‌کند. علاوه بر این، جدیدترین اثر اسلام‌زاده روایتگر ماجراهای تلخی از زندگی افراد درگیر اعتیاد و کارتن‌خواب نیز هست و سعی دارد نگاهی آسیب‌شناسانه به این موضوع داشته باشد. این مستند همچنین از مفاهیم دینی و اسلامی بهره برده و سعی کرده، توصیه و دستوارت اخلاقی و اسلامی را در قالب روایتی اجتماعی بیان کند.

«هیچکس منتظرت نیست» پیش از این در چهلمین جشنواره فیلم فجر و پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور یافته بود که با استقبال فعالان حوزه‌های اجتماعی و مخاطبان سینمای مستند مواجه و همچنین موفق به کسب جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر در بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست، می‌توانند به باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، شماره ۱۶ مراجعه و یا به‌صورت برخط در این برنامه شرکت نمایند.

نشانی برخط برنامه:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/research

و

 https://www.aparat.com/ricac/live


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید