پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند:

سمینار اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران

سمینار اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و  چالش‌‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران» را روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد، ابعاد مختلف کلامی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور نظریه­‌پردازان، استادان و محققان حوزه‌های مرتبط مورد بحث قرار می‌گیرد.

طبق برنامه مقرر است دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲، حجت‌الاسلام احمد رهدار(عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم ع) و حجت‌الاسلام علی جعفری (پژوهشگر تحولات فرهنگی) درباره «مناط مصلحت در اندیشه امام خمینی(ره)» گفتگو کنند.


حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه (پژوهشگر دانش اجتماعي مسلمين و مدير گروه مطالعات اجتماعي پژوهشكده تبليغ و مطالعات اسلامي باقرالعلوم ع) به همراه سجاد صفارهرندی (رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)، سه‌‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ درباره «هویت انقلابی و انسجام ملی» سخنرانی خواهند کرد.


در همین روز و از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسن قنبریان (استاد حوزه و دانشگاه) و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید  پارسانیا (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران) درخصوص «جمهوریت و تکثرگرایی» گفتگو خواهند کرد.


نشست «اقتصاد دهه ۶۰ و عدالت اقتصادی –اجتماعی» با هدف بررسی عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ و نسبت آن با اندیشه‌های امام در زمینه اقتصاد و عدالت نیز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳:۳۰  تا ۱۶:۳۰ و با حضور حسن سبحانی (استاد اقتصاد دانشگاه تهران)، سیدمهدی زریباف (رئیس موسسه پژوهشی مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی)، محمدجواد توکلی (عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره))، حجت‌الاسلام سید عباس نبوی (مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی) و حسین راغفر (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا س) به دبیری مصطفی سمیعی نسب (عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق ع) برگزار خواهد شد.


«امکان‌ها و ظرفیت‌های الهیات سیاسی امام خمینی(ره): ولایت فقیه» عنوان نشست مهدی جمشیدی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) و سیدحسین شهرستانی (معاون پژوهشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی) است که سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.


علاقه‌مندان به حضور در این سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران» می‌توانند به نشانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصرعج، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه کنند.

گفتنی است پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، «سمینار انقلاب اسلامی: ذات و رمز تداوم و بقای آن» را با حضور اندیشمندان و صاحبنظران، در فاصله بعثت انقلاب تا بعثت نبوی، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اول و دوم اسفند ۱۴۰۱ برگزار کرده بود.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید