کتاب‌های پُراقبال پژوهشگاه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

 کتاب‌های پُراقبال پژوهشگاه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

کتاب‏های «آموزش سواد رسانه‌ای»، «کاربست سواد رسانه‌ای»، «مردم‌‎‌شناسی در روزگار جنگ سرد» و «وبر و  ریکرت؛ صورتبندی، مفهوم در علوم فرهنگی» در صدر پرفروش‌‏های غرفه پژوهشگاه در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌االملی کتاب تهران قرار گرفتند.

براساس گزارش مدیریت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، از بین کتاب‎‏های ارائه‌شده از سوی پژوهشگاه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 16 اثر که جزو تازه‎‌های نشر پژوهشگاه بودند،  مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند و موفق به کسب عنوان پرفروش شدند.

به استناد این گزارش، در حوزه ترجمه، کتاب‏‌های آموزش سواد رسانه‌ای (بلین‏ها دو آبرو، ترجمه حسین بصیریان‏ جهرمی)، کاربست  سواد رسانه‌ای (سیندی شایبه و فیث روگو، ترجمه فواد حبیبی)، مردم‌شناسی در روزگار جنگ سرد (دیوید اچ پرایس، ترجمه محسن بدره و روح‏‌الله گل‏مرادی ) و وبر و ریکرت؛ صورتبندی، مفهوم در علوم فرهنگی (گای اکس، ترجمه صابر جعفری ) که جزو تازه‌های نشر پژوهشگاه بودند، در صدر پرفروش‏‌های غرفه پژوهشگاه در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت 1402 قرار گرفتند.


 از آثار ترجمه‌شده سال‎های قبل نیز کتاب‏‌های مقدمه‌‏ای بر جامعه‌شناسی (تئودور آدورنو، ترجمه سایرا رفیعی )، رسانه‏‌های اجتماعی؛ خوانش انتقادی (کریستین فوکس، ترجمه حسین بصیریان‏ جهرمی)، نظام جهانی مدرن (ایمانوئل والرشتاین، ترجمه سناءالدین سراجی جهرمی)، فرهنگ  شهرت (آلیس کشمور، ترجمه احسان شاه‏‌قاسمی)، بازفهم توسعه در عصر اطلاعات (مانوئل کاستلز و پکا هیمانن، ترجمه مجتبی قلی‌پور و سمیه ملک‌مکان ) و فیلم/ ژانر (ریک آلتمن، ترجمه حمید طاهری) در هر دو بخش مجازی و حضوری مورد استقبال واقع شدند.


کتاب روش و روش‌شناسی تحلیل تصویر؛ تالیف گیلیان رز که از آثار شاخص در حوزه مطالعات تصویری‌ است، همچنان پس از گذشت سال‎ها از انتشارش، در زمره آثار پرفروش پژوهشگاه قرار دارد و امسال نیز در فهرست آثار مورد اقبال جای گرفت.

در بخش تالیف، کتاب‏‌های تبارشناسی ادبیات و تاریخ‌نگاری ادبی در ایران (محمدحسین دلال ‏رحمانی)، برآمدن  ژانر خلقیات (ابراهیم توفیق)، انیمیشن و هویت در ایران (خشایار قاضی‌زاده و علی قاضی‌زاده) اخلاق  اجتماعی اسلام (مجموعه مقالات به‏ کوشش محسن جوادی) و چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران (نعمت ‏الله فاضلی و مانی کلانی) جزو آثار پراقبال پژوهشگاه در این گردهمایی فرهنگی بود.


علاوه‌بر‌این، کتاب «چرخه مد در ایران» نوشته حسین مهربانی‌فر که به مقدمه زنده‌یاد عماد افروغ نیز مزین شده است، در فهرست پرفروش‌‏ها قرار گرفت. این اثر در چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی نیز، عنوان اثر برگزیده را از آن خود کرد.


سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده  خواندنی است» برای دومین‌‏بار همزمان به دو صورت حضوری و مجازی (20 تا 30 اردیبهشت ماه 1402) برگزار شد. بخش حضوری نمایشگاه در مصلای امام‌ خمینی (ره) پذیرای مخاطبان و علاقه‌‏مندان بود. سامانه مجازی نمایشگاه نیز به نشانی Book.icfi.ir زمینه خرید آسان کتاب را برای کاربران فراهم کرد.

در این دوره از نمایشگاه، سه هزار عرضه‌کننده حضور پیدا کردند که از این تعداد ۲۰۰ کتاب‌فروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۲۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجازی حضور داشتند.  

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز با هدف جذب پژوهشگران، دانشجویان و نخبگان فرهنگی، هنری و ارائه دستاورد‌های پژوهشی خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ارتباطات، در سی‌‌‌و‌چهارمین نمايشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرد. در این دوره با 174 عنوان کتاب اعم از تالیف و ترجمه حضور یافت. بخشی از این آثار با تخفیف 10 تا 40 درصد در بخش ناشران عمومی، سالن 1، راهرو6،‌ غرفه 8 به نمایش گذاشته شد. در این دوره، انتشارات پژوهشگاه در رقابت با سایر ناشران، فروش بیش از هزار (1016) نسخه کتاب را تجربه کرد.


                                                                                             





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید