هشتمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی برگزار می‌شود

تمدید مهلت ارسال مقالات تا ۲۵ آبان
هشتمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی برگزار می‌شود

هشتمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود.

تبیین نقش مناظره و گفت‌وگو در سیره و فرهنگ اهل بیت(ع)، آشنایی با جنبه‌های مختلف مناظرات امام رضا(ع) به عنوان الگوی مناظره در ‌تاریخ اسلام و دوران معاصر و نقش آن در جوامع دینی و ضرورت‌های آن در اندیشۀ رضوی، از اهداف برگزاری این همایش است.

این رویداد در دو بخش مقالات علمی- پژوهشی و نشست گفتگوی ادیان برگزار می‌شود که همۀ محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی، اساتید، طلاب و دانشجویان مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در آن شرکت کنند.

مهلت ارسال مقالات به این همایش که پیشتر ۱۵ مهر اعلام شده بود، تا ۲۵ آبان ۱۴۰۲ تمدید شد.

مؤلفه‌های تحلیل گفتمانی و معنایی در گفتگو و مناظرات امام رضا(ع)، معنویت، اخلاق و مردم‌داری در گفتگو و مناظرات، تحلیل جامعه‌شناختی مناظرات رضوی، تحلیل روانشناختی مناظرات رضوی و مدل‌‎های گفتگو و مناظرۀ اثربخش در تعاملات خانوادگی با تاکید بر سیرۀ رضوی، گفتگو و مناظرات علمای اسلام با اندیشمندان ادیان دیگر، گفتگو و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده با نگاه به سبک زندگی رضوی و الگوی گفتگو و مناظرۀ حضرت امام رضا(ع) و نقش آن در اعتلای فرهنگ گفتگو در جامعۀ کنونی از محورهای مقالات این دوره از همایش گفتگو و مناظرات رضوی است.


در بخش گفت‌وگوی ادیان و مذاهب نیز می‌توان از محورهای مدل مذاکره و گفت‌وگوی اثربخش در ادیان، نقش تعالیم پیامبران در ارتقای سطح گفتمانی انسان‌ها، نقش راهبردی گفت‌وگو در تقریب مذاهب و ادیان، ارتباطات و نقش آن در گفت‌وگوی تمدن‌ها، ادیان و مذاهب، نقش رسانه و فرهنگ در شکل‌گیری گفت‌وگوهای بین نسلی از منظر ادیان، گفت‌وگو و مناظرات رضوی و نقش آن در نگاه اندیشمندان ادیان و مذاهب، جریان‌شناسی گفت‌وگو و مناظره در عصر حاضر، نقش گفت‌وگو و مناظره در روابط بین‌الملل و نقش (تأثیر) رسانه در گفت‌وگوی ادیان و مذاهب، نام برد.

اطلاع‎‌رسانی همایش از طریق وبگاه شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‌‎نام و ارسال اثر از طریق پرتال portal.shamstoos.ir و ardebil.shamstoos.ir انجام می‌‎شود.

گفتنی است داوری تمامی بخش‌ها توسط اساتیدی از اعضای هیئت‌علمی مرتبط با موضوع در دانشگاه‌های استانی و کشوری با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام خواهد شد.

اختتامیه این همایش در دهه دوم آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید