همزمان با پنجمین جشنواره نشر دانشگاهی؛

کتاب‌های برگزیده دانشگاهی معرفی می‌شوند

 کتاب‌های برگزیده دانشگاهی معرفی می‌شوند

چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی همزمان با پنجمین جشنواره نشر دانشگاهی همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، اختتامیه چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی با هدف حمایت از تولید علم و انتشار آثار مؤثر در توسعه علمی کشور، ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵:۳۰ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار ‌می‌شود. 

همچنین در این مراسم از علی‌حسین سازمند، مدیر انتشارات «دانژه» به‌عنوان ناشر پیشکسوت دانشگاهی تجلیل خواهد شد.

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، در گفتگو با ایبنا با بیان اینکه پیش‌تر فقط کتاب‌های تالیفی درجشنواره بررسی می‌شد، گفت: انتخاب کتاب‌های برگزیده در سال 1402 محدود به آثار منتشرشده شامل تالیفی و ترجمه در سال ۱۴۰۱ و در رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و دامی، هنر و معماری است.

کاظم آرمان‌پور با اشاره به برخی از معیارهای انتخاب آثار در این جشنواره، ادامه داد: آثار باید مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند، از محتوای مناسب علمی و نوآوری در ارائه موضوع برخوردار باشند، به شیوه نگارش، ترجمه، ویرایش علمی، ادبی و صوری متن توجه شود و کیفیت حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، گرافیکی، رسم‌الخط، کیفیت چاپ و صحافی و طرح جلد نیز اهمیت دارد.


آرمان‌پور همچنین با بیان اینکه رعایت حقوق نشر‌(کپی‌رایت) در آثار ترجمه شده اهمیت دارد، گفت: فرهنگسازی استفاده از قانون کپی‌رایت برای ناشران دانشگاهی اهمیت ویژه‌ای برای انجمن دارد و به همین دلیل شرط کپی‌رایت با ناشر خارجی از الزامات این بخش است.

در چهارمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی، 520 اثر از سوی هیات داوران داوری شده است.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار آینده خواندنی است، از 23 آبان تا 30 آبان برگزار می‌شود.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید