مطالعه تجربه‌های موفق موسسات و فعالان فرهنگی قرآن و عترت در فضای مجازی

1. حوزه  پیشنهاد دهنده: معاونت قرآن و عترت 

2. عنوان پژوهش: مطالعه تجربه‌های موفق موسسات و فعالان فرهنگی قرآن و عترت  در فضای مجازی

3. ارتباط با اولویت‌های پژوهشی:

رفع موانع تولید و توزیع آثار فرهنگی و هنری در سطوح مختلف استانی، ملی و منطقه ای

هویت، سبک زندگی ایرانی‏‏‏- اسلامی، اخلاق اجتماعی و فرهنگ عمومی

4.  بیان مسئله و  پرسش‌های پژوهش:

با توجه به اهمیت فضای مجازی و ابزارهای چند رسانه‌ای در تبلیغ مفاهیم قرآنی و جذب مخاطب، متاسفانه این عرصه برای فعالان قرآنی ناشناخته مانده و از مزایای آن استفاده چندانی نشده است؛ از سوی دیگر نهادهای سیاستگذار و مسئول، شناخت درست و صحیحی از وضعیت این فعالیت‌ها در عرصه فضای مجازی و رسانه‌های قرآنی ندارند که به تبع، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درست و واقع بینانه را برای مسئولان مربطه را غیر ممکن خواهد ساخت و اطلاعات دقیقی از تعداد فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای، زمینه های فعالیت و ... وجود ندارد.

پرسش هایی مدنظر:

پرسش اصلی این پژوهش: شیوه حضور کارآمد مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در عرصه فضای مجازی چگونه باید باشد.

5.شرح خدمات مورد  انتظار:

  • شناسایی پلتفرم‌ها و موضوعات مورد اقبال مخاطب عام در فضای مجازی
  • بررسی وضع موجود آثار و محصولات قرآنی فضای مجازی و رسانه
  • شناسایی ظرفیت‌های مغفول در فضای مجازی
  • ارائه مدل عملیاتی و برنامه جامع فعالیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی

6-بودجه پیشنهادی: صد و پنجاه میلیون تومان



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید