معرفي كتاب «هویت اجتماعی و فضای سایبرنتیک»

معرفي كتاب «هویت اجتماعی و فضای سایبرنتیک»
  • نویسنده: دکتر بهزاد دوران
  • قیمت: 0 ریال
  •  
سفــارش کتــاب

کتاب حاضر با عنوان «هویت اجتماعی و فضای سایبرنتیک» توسط دکتر بهزاد دوران نگاشته شده است. این اثر در سال 1386 توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسیده است.

دکتر  بهزاد دوران عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  (ایرانداک) است. وی در سال 1375 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم  اجتماعی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ نمود و تحصیلات دکترای خود را در رشته  جامعه‌‏شناسی در همان دانشگاه، در سال‏ 1381 به پایان رساند.

از  دیگرکتاب‏‌های منتشرشده وی می‌‏توان به کتاب «مدیریت ارتباطات علمی»،  «هویت اجتماعی: رویکردها و نظریه‌‏ها»، «نشانه‏‌شناسی رسانه‏‌ها» و «علوم  اجتماعی (جامعه‏‌شناسی نظام جهانی)» اشاره کرد.

همچنین  وی بیش از 40 مقاله منتشر و یا در همایش‏‌ها و سمینارهای مختلف ارائه کرده  است که از آن جمله می‏‌توان به «وبلاگستان زبان فارسی و مدیریت دانش در  ایران»، «کاربری تفننی تلفن همراه: مطالعه موردی کاربران مسافر مترو  تهران»، «هویت‏‌یابی در عصر بحران هویت: چالش‌‏های سیاستگذاری فرهنگی» و  «اینترنت و هراس‌‏های اخلاقی آن در ایران» اشاره کرد.

نویسنده  کتاب «هویت اجتماعی و فضای سایبرنتیک» معتقد است که پیدایی و گسترش  ارتباطات رایانه‏‌ای یکی از مهمترین دستاوردهای تکنولوژیکی جدید ارتباطی ـ  اطلاعاتی است که ارتباطات را معنایی تازه بخشیده و موجب دگرگونی در تعاملات  اجتماعی شده است.

به  اعتقاد نگارنده، شتاب اعجاب‏‌آور و رشد تصاعدی همه‏‌گیری و همه‌‏جاگیری  شبکه‏‌های رایانه‌‏ای، آشکارا نشان‏‌دهنده سیلی بنیان‏کن است که به زودی  همگی را خواه ناخواه، با خود خواهد برد و تحقیق در آثار و پیامدهای حتی  احتمالی این ارابه نافرمان و پرشتاب به تعبیر گیدنز، نه تنها شرط عقل که  کمترین کار برای آمادگی و اتخاذ هر تمهید لازم است.

بر  این اساس، پرسش اصلی این کتاب عبارت است از اینکه آیا تعامل از طریق  ارتباطات رایانه‌‏ای، هویت اجتماعی طرف‏‌های تعامل را متاثر می‏‌سازد؟

اهداف کتاب حاضر را می‌‏توان براساس زمینه‏‌های پژوهشی تازه و روزآمد آن، بدین شرح برشمرد:


  1. شناسایی فضای سایبرنتیک به مثابه یک موضوع فراگیر
  2. ارائه تصویری جامع  و مانع از هویت به مثابه یکی از مهمترین مباحث روز اجتماعی در ایران و جهان
  3. یافتن پاسخی تجربی برای پرسش از تاثیر ارتباطات رایانه واسط بر هویت‏‌های اجتماعی

 کتاب  حاضر در پنج فصل و با عناوین «کلیات»، «ادبیات پژوهش»، «روش‏‌شناسی»،  «داده‌‏های پژوهش» و «بحث و نتیجه‏‌گیری» ساختاربندی شده است.

براي دانلود كامل كتاب اینجا كليك كنيد.




از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید