معرفي كتاب «پژوهشنامه محصولات فرهنگی غیرمجاز»

معرفي كتاب «پژوهشنامه محصولات فرهنگی غیرمجاز»
  • نویسنده: ایرج فیضی
  • قیمت: 0 ریال
  •  
سفــارش کتــاب

کتاب حاضر با عنوان «پژوهشنامه محصولات فرهنگی غیرمجاز» توسط ایرج فیضی نگاشته شده است. این اثر در سال 1386 توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ رسیده است.

در  این کتاب، نتایج طرح‌‏های اجراشده در موضوع «محصولات فرهنگی غیرمجاز»  ارائه، جمع‏‌بندی و تحلیل شده است. علاوه بر این، سایر تحقیقات مرتبط با  این موضوع ، مباحث نظری مرتبط و همچنین برخی آمارها و اطلاعات مربوط به  محصولات فرهنگی غیرمجاز ارائه شده است.

نویسنده  کتاب «پژوهشنامه محصولات فرهنگی غیرمجاز» معتقد است که محصولات فرهنگی  غیرمجاز دارای دو بُعد صوری و محتوایی هستند. بُعد صوری به عدم رعایت  کپی‎رایت ارجاع دارد و غیرمجاز بودن محصولات فرهنگی از بُعد محتوا، ناشی از  محتوای غیراخلاقی و مبتذل آنهاست. هریک از این ابعاد، ضمن آنکه موضوع و  مسئله‌‏ای مستقل هستند، در وضع کنونی جامعه ما تا حدود زیادی (از نظر  توزیع‏ کنندگان آنها و ...) به هم مرتبطند.

 کتاب حاضر در چهار فصل، ساختاربندی شده است. فصل اول به بیان مسئله، ضرورت  و اهمیت تحقیق و اهداف آن اختصاص دارد. در فصل دوم ابتدا به مبانی و مباحث  نظری مرتبط با مسئله «محصولات فرهنگی غیرمجاز» پرداخته شده، سپس نتایج  تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده، مطرح گردیده است. فصل سوم، به معرفی و  ارائه نتایج چهار طرح پژوهشی که در گروه پژوهشی «محصولات فرهنگی غیرمجاز»  اجرا شده، اختصاص دارد. فصل چهارم این کتاب شامل سه قسمت است، در قسمت اول  به جمع‌‏بندی و فراتحلیل نتایج تحقیقات انجام ‏شده پرداخته شده است. در  قسمت بعد جمع‌‏بندی و فراتحلیل چهار طرح انجام ‏شده در گروه ارائه شده و  نهایتاً در قسمت آخر راهکارها و پیشنهادهایی برای برخورد با مسئله «محصولات  فرهنگی غیرمجاز» ارائه شده است.

براي دانلود كامل كتاب اینجا كليك كنيد.







از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید