نگارگري معاصر آسيب‌ها و راهكارها

نگارگري معاصر آسيب‌ها و راهكارها
  • نویسنده: عاطفه شفيعي
  • قیمت: ۹۵۰۰۰ ریال
  •  
سفــارش کتــاب

كتاب «نگارگری معاصر؛ آسیب‌ها و  راهکارها» نتيجه پژوهش عاطفه شفیعی با نظارت امیر فرید در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است كه از سوي انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

اين  اثر با اشاره به هنر قديمي نگارگری در ايران، به تنزل جايگاه اين هنر در  ميان ديگر هنرها پرداخته و سعی كرده است با بررسی آثار هنرمندان مختلف،  ویژگی‌‌‌‌های کلی نگارگری معاصر و نيز مشکلات آن را بیان و راهكار ارائه  كند.

اين كتاب در پی پاسخ به سه پرسش کلیدی است: ویژگی‌‌‌‌های کلی  نگارگری معاصر چیست؟ دلایل و عوامل اصلی رکود هنر نگارگری از دید هنرمندان  چیست؟ چگونه می‌‌‌‌توان جایگاه اصلی و واقعی هنر نگارگری را در دورۀ معاصر  احیا کرد؟

همچنین با مصاحبه‌‌‌‌های عمیق با نگارگران مختلف و  صاحب‌‌‌‌نظران در این زمینه، در قالب یک پژوهش متمرکز، امکان بررسی و  نتیجه‌‌‌‌گیری کلی از مسائل و مشکلات نگارگری امروز، بهتر امکان‌‌‌‌پذیر  است (در بیشتر مقالات مصاحبه‌‌‌‌ها انفرادی و با یک یا چند نگارگر صورت  گرفته‌‌‌‌است)، تا بتوان از به انزوا رفتن این هنر جلوگیری کرد و این هنر  به نحو شایسته‌‌‌‌تری در میان جامعه شناخته شود و هنرمندان سفارشات بیشتر و  ارزشمندتری داشته‌‌‌‌باشند و هنری سنتی و ملی جایگاه اصلی خود را در میان  دیگر هنرها حفظ کند.



مطالب مرتبط
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید