«بی‌طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم

«بی‌طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم
  • نویسنده: احمد کوهی
  • قیمت: 16800 ریال
  •  
سفــارش کتــاب


 درباره کتاب
 «بی‌طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم

در این کتاب می‌خواهیم توجه خود را بر یک اصل اخلاقی در رسانه‌ها متمرکز کنیم. اخلاق رسانه، یکی از مباحث بسیار مهم و محل اختلاف نظریه‌پردازان و پژوهشگران رسانه بوده است. برخورداری از رسانه‌های اخلاقی و رعایت اصول اخلاقی در رسانه‌ها مطلوب دائمی حس پاک و فطرت آسمانی انسان‌ها است و در نگاهی کلی‌تر، هر یک از انواع تکنولوژی، اخلاق متناسب با خود را اقتضا می‌کند. شاید بتوان ادعا کرد که اصول و قواعد اخلاقی، ثابت و دائمی‌اند، ولی نمی‌توان از این واقعیت چشم پوشید که حضور رسانه‌ها در صحنه‌های اجتماعی، موضوعات و مسائل نوپدیدی را خلق کرده که می‌تواند اخلاقی به کلی متفاوت را رقم بزند.
 اصول اخلاق رسانه‌های جمعی هر چند قدمتی به درازای تاریخ خود رسانه‌های جمعی ندارد، ولی سهم مهمی از مطالعات و ادبیات این رشته علمی را به خود اختصاص داده‌ است. اکنون در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم و رسانه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی اجتماعی و حتی فردی انسان‌ها را در برگرفته‌اند. هر چه زندگی انسان‌ها رسانه‌ای‌تر شده و تأثیر رسانه‌ها بر زندگی‌ آنها بیشتر می‌شود، نقش اخلاق نیز برای برقراری ارتباطی مناسب‌تر (و چه بسا پایدارتر) میان انسان‌ها پررنگ‌تر می‌گردد.
 یکی از مسائلی که این کتاب بر آن استوار است و می‌توان از مباحث طرح شده دریافت، این است که هیچ‌گاه نخواهیم توانست در یک عبارت و حتی در یک بند، عینی‌گرایی را به گونه‌ای تعریف کنیم که یک تلقی واحد از آن به دست آید. برای شناخت این مفهوم، باید روند و تاریخ آن‌را در کش‌وقوس تحولات آن بشناسیم. شناخت ریشه‌های لغوی، بی‌اثر نیست ولی کمک چندانی به فهم معنای دقیق آن نمی‌کند. اما شناخت ریشه‌های اولیه بحث درباره عینی‌گرایی کمک شایانی به کسب شناخت هرچه نزدیک‌تر ما از آن خواهد کرد.


برای خرید اینجا کلیک کنید.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید