در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:

۸۵ طرح تحقیقاتی در سال ۹۹ پژوهش می‌شود

۸۵ طرح تحقیقاتی در سال ۹۹ پژوهش می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نقل از معاونت پژوهشی، ۸۵ طرح تحقیقاتی در سال ۹۹ در این پژوهشگاه، پژوهش می‌شود.

این طرح‌ها، از سوی پژوهشکده های فرهنگ، هنر و ارتباطات، مرکز طرح‌های ملی و معاونت پژوهشی پژوهشگاه در دست اجرا می‌باشد که از این مجموعه، تعداد ۱۳ طرح در پژوهشکده هنر، ۲۳ طرح در پژوهشکده فرهنگ، ۴ طرح در مرکز طرح‌های ملی و ۳۸ طرح در قسمت معاونت پژوهشی پژوهشگاه تعریف شده است.

سینمای مستند و مسائل زیست محیطی: مطالعه چارچوب‌بندی پیام‌های بحران آب در مستندهای دهه ۸۰ و ۹۰ ایران، ادبیات انقلاب اسلامی از نظر تا نظریه (بررسی ساحت‌های ادبیات انقلاب اسلامی ایران)، مطالعه و تحلیل برنامه‌های هنری در مواجهه با بحران‌های طبیعی؛ کشورهای استرالیا، آمریکا و ژاپن، ازجمله طرح‌های پژوهشی در پژوهشکده هنر است. پژوهشکده فرهنگ نیز موضوعاتی مثل بررسی فرایند مسئله‌یابی در میان محققان اجتماعی و استخراج ابعاد ناگفته مسائل و آسیب‌های اجتماعی، فقر و فرهنگ؛ از ایدئولوژی تا واقعیت، شناسایی سویه‌ها و دلالت‌های فرهنگی خشونت در ایران را در دستور کار خود قرار داده است.


 ارائه الگوی بومی هنجار رسانه، مورد مطالعه: رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، تحلیل انتقادی پلتفرم‌های عمده آنلاین و پیامدهای آنها بر جامعه ایران از منظر حکمرانی و اقتصاد و مطالعه تطبیقی حکمرانی اینترنت در کشورهای منتخب و ارایه‌ی الگوی مناسب برای ایران، از جمله موضوعات مورد پژوهش در پژوهشکده ارتباطات است.

مرکز طرح‌های ملی پژوهشگاه نیز به موضوعاتی مثل سبک زندگی ایرانیان، بررسی ابعاد، پیامدها و آثار پیوستن ایران به کنوانسیون برن و وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و ابعاد زندگی کاربران می‌پردازد.


علاقه‌مندان برای آگاهی و مشاهده مجموعه این طرح‌ها می‌توانند اینجا کلیک کنند.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید