متن کامل گزارش موج چهارم نظرسنجی کرونا منتشر شد

متن کامل گزارش موج چهارم نظرسنجی کرونا منتشر شد

متن کامل گزارش چهارمین موج نظرسنجی­‌ گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات  منتشر شد. این نظرسنجی از تاریخ ۹بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۹  در گستره ملی انجام شده است.

جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده است. تعداد نمونه این نظرسنجی نیز ۲۱۰۳ نفر (با تخصیص نسبت جمعیتی) بوده که به صورت تصادفی انتخاب شده ­اند. این نظرسنجی به صورت تلفنی انجام شده است.

موج اول نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سطح ملی و به صورت تلفنی در هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ توسط انجام شده است. موج دوم این نظرسنجی نیز با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ اجرا شده و سومین موج آن از تاریخ ۹ مهر تا ۱۹ مهر ۱۳۹۹ صورت گرفته است.

نتایج موج چهارم نظرسنجی پژوهشگاه  نشان می‌دهد بیش از نیمی از پاسخگویان (52 درصد) نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان به ویروس کرونا به کرونا هستند.


طبق این نظرسنجی، 28 درصد افراد پاسخگو نیز درخصوص اینکه خود یا اعضای خانواده‌­شان به ویروس کرونا مبتلا شوند، نگران نیستند. 16 درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند «تا حدی» نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده­شان به ویروس کرونا هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد 41 درصد پاسخگویان زمان مشخصی برای پایان این دوره در ذهنشان متبادر نمی­‌شود. اما بیشترین میزان تخمین مشخص پایان این دوره در بین پاسخگویان به ترتیب عبارت است از: بیشتر از یک سال (با فراوانی 20 درصد)، یک سال (با فراوانی 15 درصد) و شش ماه(با فراوانی 10 درصد).

براساس این نظرسنجی 68 درصد پاسخگویان معتقدند واکسیناسیون عمومی یک «امر ضروری» در شرایط کنونی است. ۱۲ درصد افراد پاسخگو نیز، «مخالف» واکسیناسیون عمومی بوده و آن را یک امر لازم در شرایط شیوع یک ساله کرونا نمی­دانند. ۱۵ درصد افراد نیز بر این باورند که واکسیناسیون عمومی در زمان حال «تا حدی» امری ضروری و لازم برای سلامت جامعه است. با توجه به نتایج به دست‌آمده، «سالمندان»، «کادر درمانی» و «افراد دارای بیماری خاص»، سه اولویت اصلی پیشنهادی مردم برای واکسینه‌شدن در برابر کرونا هستند.

متن کامل موج چهارم نظرسنجی پژوهشگاه درباره دیدگاه مردم درخصوص کرونا را اینجادریافت کنید




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید