متن کامل گزارش نظرسنجی «گذران اوقات فراغت در دوران کرونا» منتشر شد

متن کامل گزارش نظرسنجی «گذران اوقات فراغت در دوران کرونا» منتشر شد

متن کامل گزارش نظرسنجی «گذران اوقات فراغت در دوران کرونا» ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

این نظرسنجی توسط گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و در تاریخ ۹ تا ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ انجام شده است. جامعه آماری این نظرسنجی، شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور را شامل می‌شود. تعداد نمونه آن نیز ۲۱۰۳ نفر بوده است که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند.

برخی از مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به این شرح است:

  • بیشترین میزان فراوانی اوقات فراغت پاسخگویان در روزهای غیرتعطیل هفته ۶ ساعت (۳۸.۷ در صد پاسخگویان) و در روزهای تعطیل هفته نیز بیشتر از ۶ ساعت (۴۱.۶ درصد پاسخگویان) می‌باشد.
  • ۸۰.۱ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند بیشتر با اعضای خانواده‌شان، زمان فراغت خود را سپری می‌کنند.
  • ۴۱ درصد افراد از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مجازی اوقات فراغت خود در ایام کرونایی را پر می‌کنند و با اختلاف اندکی ۴۰.۱ درصد پاسخگویان نیز با تماشای برنامه‌های تلویزیون اوقات اضافی خود را سپری کرده‌اند.
  • ۵۴.۳ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در مدت شیوع کرونا، فیلم سینمایی دیده‌اند. دانلود از سایت‌های اینترنتی و تلگرام، سایت‌هایی نظیر فیلیمو و شبکه‌های ماهواره‌ای از مهم‌ترین راه‌های تماشای فیلم این دسته از پاسخگویان بوده است.


  • در بین پاسخگویانی که اعلام کرده‌اند برای گذراندن اوقات فراغتشان در ایام کرونایی فیلم سینمایی می‌بینند؛ ۵۳.۶ درصد آنان، مصرف فیلم‌ها سینمایی‌شان نسبت به قبل از شیوع کرونا بیشتر شده است.
  • ۴۴.۸ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در این ایام برای گذران فراغت خود، به مطالعه کتاب پرداخته‌اند؛ در بین این افراد، ۷۹ درصد از کتاب چاپی، ۱۷.۳ درصد از کتاب الکترونیک و ۳.۱ درصد از کتاب گویا استفاده می‌کنند.
  • ۴۵.۲ درصد پاسخگویانی که اعلام کرده‌اند برای گذراندن اوقات فراغتشان در ایام کرونایی مطالعه می‌کنند، نسبت به قبل از کرونا بیشتر کتاب می‌خوانند.


برای دریافت متن کامل گزارش نظرسنجی کلیک کنید.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید