پژوهش می‌شود:

سیاستگذاری جامع توسعه و تعمیق اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیاستگذاری جامع توسعه و تعمیق اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژوهش «سیاستگذاری جامع توسعه و تعمیق اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» با محوریت مأموریت‌های اصلی و ستادی، از سوی سید مجید امامی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می‌شود.

این مطالعه، اذعان می‌دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین نهاد دولتی در راستای حمایت و نظارت بر اصحاب فرهنگ، هنر و ادب، تاکنون فاقد یک سند رسمی مشتمل بر دکترین و سیاست‌های تعین‌یافته برای ترویج نماز و نیایش بوده است. درحالی‌که یکی از معدود رهنمودها و هدایت‌های سیاستی ثابت رهبری در سه دهه گذشته، به بهانه اجلاسیه و آیینی که به همت ستاد اقامه نماز تشکیل شده، در حوزه نماز بوده و خود منبعی از مهمترین اصول و سیاست‌های فرهنگی هنری نظام در نسبت با اقامه نماز و نیایش است.

به استناد این پژوهش، ماهیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حکمرانی فرهنگی است. لذا سیاست‌پژوهی و سیاستگذاری در خصوص اهداف و ارزش‌های اساسی نظام، از اهم ماموریت‌های آن است که بعضاً مغفول مانده است.


بر همین اساس پژوهشگر لازم می‌داند تا تلازم و تلائمی بین سه محور «مسائل، چالش‌ها و ضرورت‌های موجود و عینی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی»، «حوزه‌های ماموریتی و خدمات ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «آرمان‌ها، اهداف و مطلوبیت‌های ناظر به اقامه نماز در جامعه مندرج در پیام‌های رهبری به اجلاسیه‌های نماز» از طریق مطالعات کاربردی و در قالب یک متن اجماع‌آفرین صورت گیرد تا گامی در راستای سیاستگذاری جامع توسعه و تعمیق اقامه نماز برداشته شود.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید