فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»موفق به کسب رتبه الف شد

فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»موفق به کسب رتبه الف شد

نشریه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»، با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای دومین سال متوالی، موفق به کسب رتبه الف شد.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه، فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»، به مدیر مسئولی محمد سلگی و سردبیری محمدمهدی فرقانی، براساس آیین‌نامه نشریات علمی مصوب ۱۳۹۸/۲/۹ در ارزیابی سال ۱۳۹۹، ازسوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، رتبه الف را دریافت کرد.

پیشتر نیز در سال ۱۳۹۸، مطابق بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی کمیسیون مذکور، این فصلنامه کسب عنوان الف را از آن خود کرده بود.

انتشار به موقع هر شماره از نشریه در دوره مربوطه در طول یک سال، همکاری با انجمن‌های علمی، مرتبه علمی سردبیر، درج فهرست مقالات هر شماره و آرشیو نشریه، خروجی PDF و XML استاندارد، به‌روز بودن اطلاعات نشریه در وبگاه (تاریخ  آخرین به روزرسانی وبگاه نشریه، عنوان، هدف و چشم انداز، ترکیب اعضای گروه دبیران، وابستگی سازمانی و تخصص آنان، ادرس نشریه و تلفن ، نمایه ها و ..)، درج فرآیند داوری در وبگاه نشریه، اجرای صحیح، همسان و استاندارد ماخذنویسی در تمام مقالات (درون‌متنی، برون‌متنی و در فهرست منابع) استفاده از منابع به‌روز، داشتن منابع و ماخذ به زبان اصلی و انگلیسی، بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی (اعلام نظر به نویسنده یا آغاز فرایند داوری)، ازجمله معیارهای ارزیابی این فصلنامه است.


فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»، در حال حاضر بیست‌ودومین سال انتشار خود را پشت سر می‌گذارد و تاکنون ۵۳ شماره از آن که آخرین آن متعلق به بهار ۱۴۰۰ بوده، منتشر شده است.

 هادی‌خانیکی، ‌جلال درخشه، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، محمدسعید ذکائی‌، باقر ساروخانی، سید وحید عقیلی، محمدمهدی فرقانی، داریوش مطلبی و سیده راضیه یاسینی، اعضای هیات تحریریه، مهدی سمتی، محمد محسن و یحیی کمالی‌پور اعضای هیات تحریریه بین‌المللی و رقیه مهری مدیر اجرایی این فصلنامه هستند.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید