منتشر شد:

گفتگوهای اهالی فرهنگ‌وهنر با کارگزاران دستگاه‌های مدیریتی کشور

گفتگوهای اهالی فرهنگ‌وهنر با کارگزاران دستگاه‌های مدیریتی کشور

کتاب «گفتگوهای اهالی فرهنگ و هنر با کارگزاران دستگاه‌های مدیریتی کشور» به همت موسسه علمی فرهنگی آفاق اندیشه اسلامی ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

این کتاب حاصل تجمیع و گردآوری مجموعه جلسات برگزارشده با موضوع مذکور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل کلان‌برنامه «گفتگوهای فرهنگی» می‌باشد که این گفتگوها در سه سطح گفتگوی وزیر، معاونت‌ها و سازمان‌ها و ادارات کل استانی وزارتخانه با اصحاب فرهنگ و هنر تدوین شده است.

این جلسات با مسأله‌مندی «فقدان وفاق در چیستی و چگونگی اعمال نقش‌های حاکمیتی در حوزه فرهنگ و هنر» و با هدف تقویت و عینی‌سازی شناخت متقابل اهالی فرهنگ و هنر و کارگزاران مدیریتی برگزار شده است.

به استناد این کتاب، بخشی از الزامات حل این مسأله ماهیت نظری و اندیشه‌ورزی دارد اما بخش مهمی از الزامات آن نیز، الزامات شناختی است که شناخت مذکور از رهگذر ارتباط و تعاملی حاصل خواهد شد که از یک سو، سرایت و جریان یافتن نگرش فرهنگی در تدبیر امور کشور را در پی داشته باشد و از سویی دیگر، مواجهه با امور فرهنگی، ماهیت سیاست‌زده، با محاسبه‌گری اقتصادی و امنیتی صرف پیدا نکند.

در همین راستا چند هدف عملیاتی برای حل این مسأله در نظر گرفته شده که تقویت شناخت اهالی فرهنگ و هنر از دغدغه‌های فرهنگی کارگزاران حوزه‌های سیاسی، تقنینی، قضایی و امنیتی کشور، تقویت شناخت کارگزاران حوزه‌های سیاسی، تقنینی، قضایی و امنیتی کشور از اقتضائات و فرآیندهای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز دغدغه‌های فرهنگی اهالی فرهنگ و هنر و کاهش تعارضات و ارتقای وفاق میان اهالی فرهنگ و هنر با کارگزاران و مدیران بخش‌های مختلف حاکمیتی از آن جمله هستند.


برپایه اهداف تعیین‌شده، ۴ موضوع در جلسات در دستورکار قرار گرفته و متعاقباً در این کتاب به همراه گزارش تفصیلی و مدیریتی آن، پیاده شده است که عبارتند از: حدود و ثغور مفهوم امنیت و ناامنی در حوزه فرهنگ و هنر، جرم‌انگاری در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و الزامات بازنگری در قوانین، سهم فرهنگ و هنر از بودجه عمومی و تأثیر آن بر فراز و فرود آسیب‌های اجتماعی در کشور و موضوع فیلترینگ در کشور.


 


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید