وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در نخستین جلسه دوره یازدهم شورای فرهنگ عمومی کشور:

پژوهشگاه را به عنوان حوزه پشتیبانی شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داده‌ایم

پژوهشگاه را به عنوان حوزه پشتیبانی شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داده‌ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه 20 مهر 1400 در هفتصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور (نخستین جلسه دوره یازدهم شورای فرهنگ عمومی کشور) با اشاره به بهره‌گیری شورای فرهنگ عمومی کشور از ظرفیت‌های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، گفت: این پژوهشگاه را به عنوان حوزه پشتیبانی شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داده ایم.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این جلسه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شورایی فراقوه‌ای است گفت: در دوره جدید  فعالیت این شورا تلاش می کنیم از آن به عنوان یک فرصت و ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف  فرهنگی کشور بهره ببریم.

او در این جلسه، شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها را پارلمان فرهنگی استان دانست و افزودباید جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور به طور منظم برگزار شود و دستگاه‌های عضو در چارچوب قانون در جلسات حضور یابند.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور نهاد تاثیرگذار فرهنگی است و اعضای آن باید در ابتدا خود عامل به قوانین شورا باشند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بهره گیری این شورا از ظرفیت های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ادامه داد: این پژوهشگاه را به عنوان حوزه پشتیبانی شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داده ایم.

وی در ادامه بر حل مسائل فوری و آنی از جمله سبک زندگی، ناهنجاری های اجتماعی و ... در شورا تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: همه امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پای کار این شورا آورده ایم و تاکید شده اگر در معاونت ها و سازمان ها اقدام و فعالیتی صورت می گیرد باید اولویت های آن بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور باشد.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: از ظرفیت های نهادهای بالادستی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات دولت و ... برای انجام مصوبات قانونی بهره خواهیم برد.

منبع خبر




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید