در دیدار دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کرونا با رئیس پژوهشگاه تاکید شد؛

ضرورت مستندنگاری تجربه نظام اطلاع‌رسانی کشور در دوره کرونا

ضرورت مستندنگاری تجربه نظام اطلاع‌رسانی  کشور در دوره کرونا

محمد خدادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر  کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا با قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ،  هنر و ارتباطات دیدار کرد. خدادی در این دیدار که ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در پژوهشگاه انجام شد، با اشاره به تجربه نظام اطلاع‌رسانی  کشور در دوره کرونا، این تجربه را موفق دانست و بر مستندنگاری این تجربه تاکید  کرد. 

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا،انجام پژوهش‌های رسانه‌ای درخصوص بحران‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد را ضروری  دانست و با تأکید بر واکنش رسانه‌ای درست و به‌موقع به موقعیت‌های بحرانی، از  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خواست تا در تعریف و اجرای پژوهش‌های مورد نیاز در  این زمینه همکاری کند.


رئیس پژوهشگاه نیز با اشاره به اقدامات پژوهشگاه  فرهنگ، هنر و ارتباطات در دوره کرونا، آمادگی پژوهشگاه را برای اجرای پژوهش‌های  موردنظر اعلام کرد و افزود: مستندکردن آنچه در دوره کرونا به‌ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی اتفاق افتاده امری ضروری است.

گفتنی است پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات جزء اولین پژوهشگاه‌های کشور بود که موضوع چگونگی مواجهه فرهنگی و هنری با بیماری کرونا و نیز بررسی پیامدهای فرهنـگی و اجتمـاعی این بیماری را در دستور کار خود قرار داد. اجرای هشت نظرسنجی (در سطح ملی) با موضوع «دیدگاه  شهروندان درخصوص کرونا»، انتشار مجموعه مقالات کرونا «ابعاد فرهنگی و اجتماعی کرونا»، انتشار  گزارش پژوهش «کرونا و امر دینی؛ گزارشی از چالش‌های دین و دینداری در مواجهه با پاندمی  کرونا در ایران»، تدوین گزارش «کرونا و امر اجتماعی»، گفتگو با صاحبنظران و اعضای  هیأت علمی پژوهشگاه درخصوص نحوه مواجهه با کرونا، انتشار یادداشتهای علمی  در سایت پژوهشگاه، برگزاری نشست‌های علمی با حضور صاحبنظران و اندیشمندان درخصوص  پیامدهای فرهنگی کرونا، تهیه محتوای‌های تصویری با موضوع: مسئولیت شهروندان در  برابر کرونا، برگزاری نمایشگاه مجازی‌عکس با عنوان ‌»تصویرنگاری‌از تحولات پساکرونایی  فرهنگ و هنر‌در ایران» با هدف بازشناخت و بازتاب تحولات مربوط به آیین‌های دینی در  میان ایرانیان و  برگزاری «همـایش بین‌المللـی پیامدهای فرهنـگی و اجتمـاعی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع فرهنـگی  خلاق و هنـرهای سنتی» ازجمله اقدامات پژوهشگاه در دوره کرونا بوده است.

 

 

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید