برای سومین سال پیاپی؛

فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات موفق به کسب رتبه الف شد

فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات موفق به کسب رتبه الف شد

نشریه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»، با صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای سومین سال متوالی، موفق به کسب رتبه الف شد.

بنا به اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه، فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»، براساس آیین‌نامه نشریات علمی مصوب ۱۳۹۸/۲/۹ در ارزیابی سال ۱۴۰۰، ازسوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، رتبه الف را دریافت کرد.


پیشتر نیز در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، مطابق بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی کمیسیون مذکور، این فصلنامه کسب عنوان الف را از آن خود کرده بود.

انتشار به موقع هر شماره از نشریه در دوره مربوطه در طول یک سال، همکاری با انجمن‌های علمی، مرتبه علمی سردبیر، درج فهرست مقالات هر شماره و آرشیو نشریه، خروجی PDF و XML استاندارد، به‌روز بودن اطلاعات نشریه در وبگاه (تاریخ  آخرین به روزرسانی وبگاه نشریه، عنوان، هدف و چشم انداز، ترکیب اعضای گروه دبیران، وابستگی سازمانی و تخصص آنان، ادرس نشریه و تلفن ، نمایه ها و ..)، درج فرآیند داوری در وبگاه نشریه، اجرای صحیح، همسان و استاندارد ماخذنویسی در تمام مقالات (درون‌متنی، برون‌متنی و در فهرست منابع) استفاده از منابع به‌روز، داشتن منابع و ماخذ به زبان اصلی و انگلیسی، بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی (اعلام نظر به نویسنده یا آغاز فرایند داوری)، ازجمله معیارهای ارزیابی این فصلنامه است.

همچنین داشتن وبگاه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌‌ای نشریات، رعایت آئین نگارش،‌ ساختار و کیفیت مقالات، رعایت فرایند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌های استادی، تخصصی و اجتماعی و به کارگیری مقررات و امکانات سخت افزازی و نرم افزاری برای رعایت اخلاق علمی نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی از دیگر معیارهای ارزیابی کمیسیون نشریات است.


فصلنامه «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»، به مدیر مسئولی قاسم زائری و سردبیری علی انتظاری، در حال حاضر بیست‌وسومین سال انتشار خود را پشت سر می‌گذارد و تاکنون ۵۷ شماره از آن که آخرین آن متعلق به بهار ۱۴۰۱ بوده، منتشر شده است. مدیریت اجرایی این فصلنامه با رقیه مهری است.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید