وزیر فرهنگ: دستاوردهای پژوهشگاه در بالاترین سطح تصمیم‌گیری کشور محل گفتگوست

وزیر فرهنگ: دستاوردهای پژوهشگاه در بالاترین سطح تصمیم‌گیری کشور محل گفتگوست

نشست اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۸ شهریور ۱۴۰۱ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، وزیر فرهنگ در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت به جایگاه علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اشاره و تأکید کرد: پژوهشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبان سیاستگذاری‌های کلان فرهنگی است.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: کمتر مسأله‌ای است که ما به یافته‌های پژوهشی پژوهشگاه ارجاع ندهیم. دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه در بالاترین سطح تصمیم‌گیری کشور محل گفتگوست. جایگاه امروز پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نحوی است که هر حرف و ایده نویی که پژوهشگاه ارائه کند، در کمترین زمان ممکن به بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در کشور می‌رسد و منجر به تصمیم می‌شود.

رئیس هیأت امنای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه همواره تصویری زنده، پُرنشاط، پُرکار، با دقت بالای علمی و قابل اتکا از پژوهشگاه و دستاوردهای آن قائلیم تأکید کرد پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را اتاق فکر وزارت فرهنگ و کل حوزه فرهنگ می‌دانیم. بر همین اساس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را پشتیبان شورای فرهنگ عمومی قرار داده‌ایم. 


وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه نیازمند مطالعات پیشینی، پسینی و آینده‌پژوهی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم، خواستار توجه بیشتر اعضای هیأت علمی پژوهشگاه به کلان‌روندهای فرهنگی کشور شد و افزود: پژوهشگاه را در سطح بالای سیاستگذاری ببیند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حوزه سیاستگذاری‌های کلان یاری کنید. محمدمهدی اسماعیلی از مدیران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه خواست تا از همه ظرفیت‌های علمی کشور استفاده کنند. رئیس هیأت امنای پژوهشگاه همچنین از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه خواست تا به شیوه گزارش‌نویسی تحقیقات توجه کنند و برای بهتر دیده‌شدن دستاوردهای پژوهشی و توصیه‌های سیاستی نوآوری  داشته باشند.


در ابتدای این دیدار قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و اهتمام و تأکید ایشان برای تشکیل این نشست، به اقدامات صورت‌گرفته در دوره جدید اشاره کرد و گفت: فعالیت پژوهشگاه روی ریل واقعی آن افتاده و تلاش بر آن است تا با همکاری اعضای هیات علمی برونداد پژوهشگاه کیفی‌تر از آنچه بوده باشد. رئیس پژوهشگاه با اشاره به برگزاری بیش از ۸۰ نشست در ۸ ماه گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ از اندیشمندان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر و رسانه، آن را دلیلی بر خوشنامی پژوهشگاه دانست و افزود: روی موضوعاتی چون آمایش فرهنگی کشور، پیوست فرهنگی، حقوق فرهنگی تمرکز کرده‌ایم و اجرای پیمایش‌هایی نظیر پیمایش ملی ارزش‌های و نگرش‌های ایرانیان را که به علت کرونا متوقف شده بود، در دستورکار قرار داده‌ایم. رئیس پژوهشگاه همچنین بر محدودیت بودجه و فضای فیزیکی پژوهشگاه اشاره کرد و خواستار حمایت وزیر فرهنگ برای رفع این مشکلات شد.

در ادامه این دیدار، تعدادی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه دیدگاه‌های خود را درخصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشگاه اعلام کردند.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید