وضعیت فرهنگ ایران در افق برنامه هفتم پیشرفت کشور، بررسی می‌شود

وضعیت فرهنگ ایران در افق برنامه هفتم پیشرفت کشور، بررسی می‌شود

پیش‌نشست همایش ملی فرهنگ و برنامه هفتم توسعه با عنوان «نقد و بررسی وضعیت فرهنگ ایران در افق برنامه هفتم پیشرفت کشور»، دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شود.

«وضعیت فرهنگ ایران در افق برنامه هفتم پیشرفت کشور» یکی از طرح‌های اجراشده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که در این نشست، سجاد یاهک (پژوهشگر اجتماعی) به ارائه نتایج و دستاوردهای خود در این طرح می‌پردازد.

پروژه حاضر به عنوان یکی از پروژه‌های تمهیدی به منظور تقویت بخش فرهنگ برنامه هفتم توسعه طراحی و مورد اجرا قرار گرفته است؛ هدف این پروژه درک و شناسایی روندهای حاکم بر مسائل و موضوعات مهم و اولویت‌دار فرهنگی کشور است. برای نیل به این هدف، دو روش و استراتژی کلی طراحی شده است. ابتدا ده موضوع و مسئله مهم فرهنگی انتخاب و وضعیت آنها از خلال پژوهش‌های پیمایشی و داده‌های موجود در کشور، استخراج و مورد تحلیل و تبیین قرار گرفته است. در مرحله بعد و به منظور تکمیل و ترسیم و تحلیل مطلوب وضعیت‌شناسی موضوعات فرهنگی، مصاحبه‌هایی با متخصصان و پژوهشگران و اساتید حوزه‌های مختلف فرهنگی ترتیب داده شده و تلاش شده تا این مصاحبه ها به تکمیل و تبیین چالش‌ها و مسائل فرهنگی کشور بیانجامد. در نهایت تحلیل جامعی از از مجموع گزارش‌ها و مصاحبه‌های صورت‌گرفته، ارائه شده است.


این نشست با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا (عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) و علی جوادی (فعال فرهنگی و مدرس دانشگاه) و با دبیری سعید نریمان (عضو هیات علمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی)، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پلاک ۹ مراجعه یا از طریق نشانی زیر به صورت مجازی شرکت کنند:

 https://www.skyroom.online/ch/ricac/research



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید