در نشست مشترک پژوهشگران دانشگاه UPM مالزی و پژوهشگاه تاکید شد:

تلاش برای بهبود نقش اینترنت در زندگی روزمره

تلاش برای بهبود نقش اینترنت در زندگی روزمره

نشست مشترک پژوهشگران دانشگاه UPM مالزی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، برگزار شد.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در ابتدای این نشست، میثم مهدیار (معاون پژوهشی پژوهشگاه) ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، به معرفی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پرداخت و طرحها، برنامه‌های و فعالیت‌های پژوهشگاه را برشمرد. معاون پژوهشی پژوهشگاه به انجام طرح‌های ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، مصرف کالاهای فرهنگی ایرانیان و انتشار کتاب‌ها و مجلات علمی پژوهشی اشاره کرد و آمادگی پژوهشگاه را برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک اعلام نمود. 

مهرداد عربستانی (عضو هیأت علمی گروه انسان‌شناسی دانشگاه تهران) و معز خادم‌حسینی (عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و معاون موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران) نیز در ادامه این نشست بر آمادگی مجموعه خود را برای همکاری تحقیقاتی در زمینه‌های مشترک  اعلام کردند.


در ادامه، هر کدام از استادان و پژوهشگران دانشگاه یوپی‌ام مالزی نیز به معرفی تخصص خود پرداختند و آمادگی دانشگاه متبوع خود را برای همکاری‌های مشترک اعلام کردند. Haslinda Abdullah ،Rusly Abdullah ،Mohd Roslan Rosnon ،Haliza Abdul Rahman و Zeinab Zaremohzzabieh استادان حاضر در این نشست به استفاده از اینترنت و نقش آن در زندگی روزمره اشاره و تاکید کردند هدف ما در تحقیقات در این زمینه بهبود نقش اینترنت در زندگی است. آنها با بیان اینکه تعریف ما از جامعه در حال حاضر، تعریف متناسب با فضای سایبر و به عبارتی e-socioligy  است و در تلاشیم تا از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای بهبود زندگی استفاده کنیم. دیجیتالی‌شدن کسب و کارها، استفاده بیشتر از تجارت الکترونیک و خدمات اینترنتی از مواردی است که درخصوص آنها تحقیق و پژوهش می‌کنیم.


در این نشست تاکید شد پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران آمادگی دارند با دانشگاه UPM مالزی تفاهمنامه همکاری امضا کنند. نحوه استفاده از دانش‌های بومی، فضای مجازی، فرهنگ محیط زیست و فرهنگ جوانان به‌عنوان محورهای تفاهمنامه همکاری مشترک پیشنهاد شد. همچنین بر اجرای پژوهش‌های مشترک، همایش‌ها و گفتگوهای علمی تأکید شد. 

پیشنهاد ترجمه آثار یکدیگر و نیز امکان تبادل پژوهشگر برای اجرای موضوعات پژوهشی مورد علائق طرفین از دیگر موارد مطرح در این نشست مشترک بود.


نشست مشترک پژوهشگران دانشگاه UPM مالزی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید