براساس نظرسنجی کشوری دفتر افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:

بیش از ۷۷ درصد مردم ایران مبارزه با اسرائیل را حق مردم فلسطین می‌دانند

بیش از ۷۷ درصد مردم ایران مبارزه با اسرائیل را حق مردم فلسطین می‌دانند

نظرسنجی کشوری با موضوع «نظر مردم پیرامون مبارزات ملت فلسطین» به‌صورت تلفنی در روزهای 25 تا 28 مهرماه 1402 دفتر توسط افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، با شروع عملیات «طوفان الاقصی» بار دیگر مسالة فلسطین و مبارزات به صدر اخبار جهان بازگشت و در ده روز گذشته، در بخش‌های مختلف جهان، تجمعات کوچک و بزرگی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نیز همدردی با مردم غزه برگزار شده و می‌شود.

در ایران نیز با اعلام خبر انجام عملیات طوفان الاقصی و نیز مراحل بعدی نبرد مبارزان فلسطینی با رژیم صهیونیستی و فجایعی که در غزه شکل گرفت، همدردی گسترده‌ای با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در قالب راهپیمایی و برگزاری تجمعات شکل گرفت.

دفتر افکارسنجی مرکز طرح هیات ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بنا به وظیفة ذاتی خود به اقدام به برگزاری نظرسنجی کشوری با موضوع «نظر مردم پیرامون مبارزات ملت فلسطین» به‌صورت تلفنی در روزهای 25 تا 28 مهرماه 1402 نموده است.

براساس این نظرسنجی 77.5 درصد از پاسخگویان با این گزاره که «مبارزه با اسرائیل حق مردم فلسطین است» موافقت داشته‌اند. همچنین 76.9 درصد از پاسخگویان معتقد بودند که «حمایت از مردم فلسطین در شرایط فعلی وظیفة هر کشور اسلامی است»


68.3 درصد از پاسخگویان تایید کرده‌اند که «با تصمیم ایران برای حمایت از فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل موافقم».  و 71 درصد از پاسخگویان نیز باور داشتند که «فلسطینی‌ها در نهایت سرزمین خود را از اسرائیل پس خواهند گرفت»

از سوی دیگر 70.3 درصد پاسخگویان با این گزاره که «اسرائیل دشمن ایران است» موافقت داشتند؛ و 62.4 درصد پاسخگویان معتقد بودند که «وجود اسرائیل برای امنیت ایران خطرناک است». چنین آماری به‌خوبی بطلان ادعاهای گروه‌های سلطنت‌طلب و عملکرد آنها در دوست‌انگاری اسرائیل و ایران از نظر مردم را آشکار می‌کند.

با عنایت به تبلیغاتی که صهیونیست‌ها پس از موفقیت طوفان الاقصی به‌منظور مظلوم‌نمایی رژیم اشغالگر در سطح جهانی به راه انداختند این گزاره که «اسرائیل مظلوم است» مطرح شد و 72.9 درصد پاسخگویان با آن مخالفت داشتند. و تنها 8 درصد با آن موافقت کرده‌اند.

یادآور می‌شود که در نظرسنجی پیشین دفتر افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات که در هفتة وحدت سال جاری (و قبل از وقایع اخیر غزه) برگزار شد، 75 درصد از پاسخگویان معتقد بودند که «حمایت از مردم مظلوم فلسطین، وظیفة هر مسلمان است.»


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید