مد هنر-صنعت سلیقه‌سازی

مد هنر-صنعت سلیقه‌سازی
  • نویسنده: سیده راضیه یاسینی
  • قیمت: ۱۷۰۰۰۰ ریال
  •  
سفــارش کتــاب

کتاب «مد؛  هنر- صنعت سلیقه‌سازی»، دستاورد پژوهش انجام‌شده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که توسط دکتر سیده راضیه یاسینی، عضو هیأت علمی این پژوهشگاه تحقیق شده است.

 «هنر- صنعت مد و تاریخچه آن»، «پدیدارشناسی هنر- صنعت مد»، «مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی مؤثر بر هنر- صنعت مد لباس» و «مؤلفه‌های هنری مؤثر بر «هنر- صنعت» مد لباس» چهار فصل این کتاب است. پژوهشگر این اثر معتقد است که شناخت بنیادین صنعت مد ازآن‌رو اهمیت دارد که چه بخواهیم درصدد پایه‌گذاری یا احیای این صنعت در ایران معاصر برآییم و چه در پی مواجهه صحیح جامعه ایران با جریان‌های جهانی مد باشیم؛ الزام خواهیم داشت تا به کارکردهای ذاتی این صنعت توجه کنیم. به استناد این پژوهش درحالی‌که صنعت مد یکی از مهم‌ترین فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و به‌ویژه فرهنگی در جهان امروز است، در ایران پیشینه قابل اعتنایی ندارد؛ بنابراین ضروری است تا با تدقیق در مؤلفه‌های فرهنگی هنری صنعت مد و لباس در جهان، راهکارهای توسعه این صنعت از این دو منظر تبیین شود تا تلاشی مختصر بر احیای آن، در ایران معاصر به عمل آمده باشد.

 پژوهشگر این اثر ضمن بازشناسی مؤلفه‌های فرهنگ و هنر در گستره جهانی صنعت مد لباس با توجه به فرهنگ و هنر ایران اسلامی، به‌دنبال پاسخگویی به این پرسش‌هاست که ارکان، مراکز، عوامل و کارگزاران فرهنگی هنری صنعت مد کدم‌اند؟ و برای احیا و رشد صنعت مد لباس در ایران، کدام الزامات فرهنگی و هنری لازم‌الاجرا از منظر جهانی، می‌تواند ضمن رونق این صنعت در ایران، به بومی‌سازی صنعت مد لباس نیز کمک کند؟ در این پژوهش همچنین پیشنهادهایی سیاست‌گذارانه و اجرایی درباره ایجاد صنعت مد ملی اسلامی در ایران و ضروریات آن از منظر فرهنگی و هنری به‌منظور تمهید بستر لازم برای تحقق هنر- صنعت مد و لباس در ایران به نحوی کارآمد و مبتنی بر هویت ایرانی- اسلامی مطرح شده‌ است.

کتاب «مد؛  هنر- صنعت سلیقه‌سازی» در ۲۹۸ صفحه و با قیمت ۱۷ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید