«رسانه‌های نوین: درآمدی انتقادی»

«رسانه‌های نوین: درآمدی انتقادی»
  • نویسنده: مارتین لستر، جان دووی، ست گیدینگز، لین گرنت، کران کلی ترجمه: احسان شاه‌قاسمی
  • قیمت: 760000 ریال
  •  
سفــارش کتــاب

هدف اصلی این کتاب، مرور مهم‌ترین مسائل ایجاد‌شده به وسیله مسئله تکنولوژی در فرهنگ است. این کتاب که توسط مارتین لستر، جان دووی، ست گیدینگز، لین گرنت، کران کلی (استادان گروه فرهنگ، رسانه و نمایش در دانشگاه غرب انگلستان) در پنج فصل تدوین شده، مقدمه‌ای بر فرهنگ، تاریخ، تکنولوژی‌ها و نظریه‌های رسانه‌های نوین است.

کتاب «رسانه‌های نوین» در بیش از یک دهه گذشته یکی از متون اصلی درس‌های مربوط به فضای مجازی در دانشگاه‌های مختلف دنیا بوده و بیش از 1300 مقاله، کتاب و سند علمی، به این کتاب ارجاع داده‌اند.

نویسندگان این کتاب در پی یافتن مسائل اصلی تکنولوژی و فرهنگ تلاش می‌کنند به پرسش‌هایی نظیر اینکه چه چیزی باعث نوبودگی رسانه‌ها می‌شود؟ آیا ویژگی‌های اصلی‌ای وجود دارد که به ما امکان دهد تا امر «نو» را از امر «کهنه» تشخیص دهیم؟ تغییر تکنولوژیک چه نقشی در این کار دارد؟ رسانه‌های نوین چه پرسش‌هایی در مورد چارچوب‌های تحلیلی موجود مطرح می‌کنند؟ پاسخ دهند.

نویسندگان این کتاب تأکید دارند که با دقت در تاریخ و مسائل تکنولوژی در فرهنگ، برای فهم محیطمان و این ‌که چگونه این محیط چنین شکل غریبی به خود گرفته است تلاش می‌کنند.

پنج فصل این کتاب عبارت است از : «رسانه‌های نوین وتکنولوژی‌های نوین»، «رسانه‌های  نوین و فرهنگ دیداری»، «شبکه‌ها، کاربران  وعلم اقتصاد»، «رسانه‌های نوین  در زندگی روزمره» و «فرهنگ مجازی: تکنولوژی،  طبیعت و فرهنگ».


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید