شاخصهای مطالعه در ایران بررسی شد
اجرای طرح پژوهشی خانم لیلا باقری با عنوان «بررسی و تعیین شاخصهای مطالعه در ایران و پیشنهاد شیوه منتخب برای سنجش آن» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پایان یافت.
فقدان آمار و اطلاعات دقیق در حوزة مطالعه برای سیاستگذاری و برنامهریزی در کشور، ظهور رسانههای جدید و تغییر در شیوه های مطالعه و یادگیری، حرکت به سوی انسجام و یکپارچگی در سنجش شاخصهای مطالعه و ... از اهداف اجرای این پژوهش بوده است.
تا از این طریق به روش علمی مناسبی برای تعریف و اندازهگیری مفاهیم و شاخصهای مطالعه دست یافته و اعتبار و روایی این گونه پژوهشها را افزایش داد تا جایی که امکان مقایسه و ارائه دادههای به دست آمده داخلی را در سطح ملی و بینالمللی فراهم سازد.
برای اجرای این مطالعه، 13پژوهش داخلی و 10پژوهش خارجی با تأکید بر بینالمللی و ملی بودن سطح اجرا، در دسترس بودن، آخرین و جدیدترین پژوهش با روش پژوهش مطالعه اسنادی و کتابخانهای، تحلیل محتوا، فراتحلیل و مقایسه بین شاخصهای داخلی و خارجی انجام شده است.