«نظاميان و بيداری اسلامی در مصر» منتشر شد

«نظاميان و بيداری اسلامی در مصر» منتشر شد

«نظاميان و بيداری اسلامی در مصر» منتشر شد


پژوهش «نظامیان و بیداری اسلامی در مصر» که توسط دکتر اعظم ملایی و مجید کافی با نظارت دکتر محمدمهدی مظاهری در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است در قالب کتاب منتشر شد.


 

width=216

این  پژوهش با اشاره به اینکه تبیین رابطه سیاست و نظامی‏گری در مصر معاصر، با  محور قرار دادن دولت نظامی از اهمیت بالایی برای تحلیلگران روابط بین‏الملل  برخوردار است به بررسی رابطه پیچیده بین ارتش، حکومت، احزاب و گروه‏های  اسلام‏گرا  در مصر به خصوص پس از بروز بیداری اسلامی و تحولاتی که ناشی از  حضور پررنگ نظامیان در مصر پس از مبارک اتفاق افتاد، می‌پردازد.

 

این  پژوهش همچنین با تاکید بر اینکه کشور مصر بواسطه نقش کلیدی در خاورمیانه،  شمال آفریقا و همچنین جهان اسلام، همواره در مرکز توجه سیاستمداران و  نخبگان ایرانی بوده است؛ مواجه‌شدن این کشور با موج بیداری اسلامی و سپس  محدود و محصور کردن اسلام‏گرایان توسط نظامیان را از جمله مسائلی می‌داند  که به واسطه تحت تأثیر قرار دادن مسائل خاورمیانه و  بر هم زدن توازن قوا  در این منطقه، اهمیت مصر را در دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی ایران دو  چندان کرده است. از این رو پژوهش حاضر کوشیده است تا به این سؤال اصلی پاسخ  دهد که «نظامیان مصر چه نقش و تأثیری بر روند بیداری اسلامی مصر دارند؟»

 

این کتاب در195 صفحه و در پنج فصل از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

 

برای خرید اینجا کلیک کنید.





از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید