با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

ششمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شد

ششمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شد

ششمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی، ویژه زمستان ۱۳۹۶، در ۳۶۰ صفحه و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر گردید.  بیشتر مطالب این شماره، متن‌ها و گفت‌وگوهایی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌‍‌اند.

در بخش نوشتار، مطالبی درباره اینترنت و خلق دهکده جهانی توسط تکنولوژی، آینده‌‍‌پژوهی، شبکه‌های اجتماعی و الگوی استفاده از آن‌ها، نگاهی تاریخی به مساله توجه و بی‌توجهی، ساختگی خاطرات آدمی، خواسته‌های زندگی و رنج‌های دستیابی به آن‌ها، نقاشی‌های کودکان و واگذاری مسئولیت مراقبت از بچه‌های کوچک‌تر به کودکان درج شده است. همچنین تاثیر اخبار بد و غم‌انگیز بر ذهن، نمایش شیطان در سریال‌ها و فیلم‌ها، مروری بر افکار و اندیشه‌های جورج اورول، رویاها و کابوس‌های آمریکا، تجارت شهروندی، تاریخ کتاب‌های آشپزی، اهمیت بیشتر انصاف نسبت به برابری و انگیزه نوع‌دوستی از دیگر مطالب بخش نوشتار این فصلنامه است.

در بخش گفتگوی این شماره فصلنامه، گفتگوهایی با سایمون کریچلی، نویسنده کتاب «وقتی به فوتبال می‌اندیشیم به چه می‌اندیشیم؟»، الیزابت کولبرت، روزنامه‌نگار مشهور حوزه محیط‌زیست و برنده جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۴، برونو لاتور، جامعه‌شناس فرانسوی درباره کتاب علم در عمل، رابرت ساتن، استاد مدیریت دانشگاه استنفورد، درباره آدم‌های بی‌شعور و تیم هارفورد، اقتصاددان بریتانیایی، درباره کتابش: ۵۰ اختراعی که اقتصاد مدرن را شکل داد، درج شده است.
در بخش بررسی کتاب نیز کتاب‌های «ادعانامه‌ای علیه تمدن»، «به من گفتند تنها بیا»، «فراموشی»، «زندگی مافیایی؛ رابطه مافیا و سینما»، «یادداشت‌هایی درباره یک کشور خارجی»، «بازنگری در اسلام سیاسی» و «فراموشی: ساخت یک فرهنگ مدرن» نقد و بررسی شده است.
فصلنامۀ ترجمان علوم انسانی با حمایت مالی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر می‌شود.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید