کتاب «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن» منتشر شد

کتاب «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن» منتشر شد

کتاب «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن» نوشته الکسا  رابرتسون (استاد علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه استکهلم سوئد)، با ترجمه محسن  گودرزی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

 هدف این کتاب که در سه بخش و ۱۱ فصل تدوین شده است، ارائۀ رویکرد تحلیلی و پیشنهاد راهی برای تفکر، آموختن و پژوهش دربارۀ رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن است. بخش اول، شفاف‌­سازی مفاهیمی نظیر رسانه و سیاست است. را‌ه‌‌های اندیشیدن دربارۀ روابط متقابل رسانه و سیاست در بافت­‌های متنوع و مسائل مرتبط با این رابطه از منظر بازیگران مختلف در مقدمۀ کتاب بررسی شده است.


 بخش دوم، به بررسی و تبیین نقش کنشگران مختلف عرصۀ رسانه و سیاست می­پردازد. در این بخش نقش نخبگان سیاسی، روزنامه‌نگاران، کاربران و فعالان سیاسی تبیین شده است.

در بخش سوم نیز برخی مفاهیم و ایده ­ها درباره رسانه- سیاست، تبیین شده است. نبردهای رسانه­ای‌شده، اطلاعات- سرگرمی،رسانه‌ای‌شدن و آزادی رسانه‌­ای، عنوان­ های فصل­های بخش سوم است. نویسنده در فصل نتیجه‌­گیری نیز چارچوبی کلی از همه نظریات مطرح‌شده در کتاب را ارائه و در ضمیمه نیز به زبانی ساده اصول اساسی پژوهش (رسانه‌­ای) را بیان کرده است.

کتاب «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن» در ۴۰۰ صفحه و با قیمت ۳۲ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برای مشاهده فصل اول  اینجاکلیک کنید.











از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید
احمد ٢٧ بهمن ١٣٩٧

آفرین، آفرین