عوامل مؤثر بر توسعه صنعت بازی کشور چیست؟

عوامل مؤثر بر توسعه صنعت بازی کشور چیست؟

طرح پژوهشی «تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه صنعت بازی کشور با رویکرد سیستم دینامیک و ارائه راهکارهای بهبود» که ازسوی دکتر حامد شکوری گنجوی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در حال انجام بود، پایان یافت.

این پژوهش به بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صنعت بازی کشور با رویکرد سیستم دینامیک و بر مبنای الگوهای مشهور انتشار و رقابت در فناوری و صنعت می‌پردازد. متدولوژی سیستم دینامیک این امکان را فراهم می‌کند تا ضمن شناسایی زیرسیستم‌های اصلی و متغیرهای اثرگذار، رفتارهای مرجعی که بر توسعه این صنعت اثرگذار هستند، مشخص شوند.

ازسوی دیگر، در این پژوهش به‌منظور شبیه‌سازی اجرای راهکارها و راهبردهای توسعه‌ای، مدلی ریاضی بر مبنای رفتارهای مرجع و زیرسیستم‌های شناسایی‌شده، توسعه داده شده تا بتواند با تدوین و اجرای سناریوهای مختلف، اثرگذاری اجرای راهکارها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

این مطالعه در ۵ فصل تدوین شده است. در فصل اول، وضعیت فعلی صنعت بازی‌های ویدئویی با اخذ نظرات خبرگان و تحلیل ادبیات موضوع، بررسی شده است. در فصل دوم، نمودار زیرسیستم‌ها برای نشان‌دادن تأثیر و تأثرات ابعاد گوناگون و تبیین مزرهای مدلسازی و نیز حلقه‌های علی و معلولی صنعت بازی‌های ویدئویی کشور، ترسیم شده است.


فصل سوم نیز به ترسیم نمودار جریان انباشت و تدوین معادلات ریاضی می‌پردازد. در این فصل، متغیرهای محتوایی اثرگذار بر صنعت بازی‌های ویدئویی شناسایی شده و تلاش می‌کند از طریق مدلسازی، معادلات ریاضی بین آن‌ها را تدوین نماید و عوامل موثر را با شرط امکان مدلسازی و وجود داده، مورد شبیه‌سازی قرار دهد.

با ابتناء بر نظرات خبرگان و باتوجه به نتایج شبیه‌سازی، به‌منظور ارائه راهکارهای عملی برای بهبود عملکرد صنعت بازی کشور، تدوین سناریو در فصل چهارم مورد توجه قرار گرفته است. در فصل پایانی نیز، باتوجه به مرحله قبل، به شبیه‌سازی سياست‌هاي بهبود و میزان تأثیر پارامترهایی که می‌تواند بر توسعه کسب وکار مؤثر باشد، پرداخته شده است.



از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید