یحیی قائدی در نشست «مسئله کودکی در ایران: فلسفه دوران کودکی»:

به کودکان اجازه کاوشگری در ابعاد گوناگون داده شود

به کودکان اجازه کاوشگری در ابعاد گوناگون داده شود

یحیی قائدی عضو هیأت‌علمی دانشگاه خوارزمی گفت: صرف اینکه کودکان حق دارند کافی نیست بلکه باید به کودکان اجازه کاوشگری در ابعاد گوناگون داده شود. ما هم به آن‌ها اجازه کاوشگری نمی‌دهیم و هم به سوالات آن‌ها پاسخ نمی‌دهیم. درواقع حق بیان اجتماعی را از آن‌ها سلب می‌کنیم؛ حق بیانی که حق یادگیری هم در آن وجود دارد و ما با این کار درحقیقت، حق یادگیری را هم از آن‌ها سلب می‌کنیم.

در راستای برگزاری سلسله‌نشست‌های مسئله کودکی، جلسه هفتم از این نشست‌ها با عنوان «مسئله کودکی در ایران: فلسفه دوران کودکی» با حضور دکتر یحیی قائدی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی) و دکتر علیرضا کرمانی (جامعه شناس و پژوهشگر مطالعات کودکی) و دبیری دکتر رضا تسلیمی طهرانی (جامعه‌شناس و عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ به‌صورت آنلاین برگزار ‌شد.

در این نشست یحیی قائدی با بیان اینکه مسأله دوران کودکی، فلسفه دوران کودکی‌ست، گفت: همه موضوعات به‌گونه‌ای ذیل فلسفه دوران کودکی است. مهم‌ترین دشواری ما، غفلت از مسأله دوران کودکی‌ست.  بررسی تحولات روانکاوی، رشد و روانشناسی کودکی، مسأله کودکی را هم در ایران و هم در جهان پیچیده‌تر کرده است. پیشرفت و ادراک رشدگونه از کودکی در ایران و جهان، باعث غفلت ما از جنبه‌های دیگر کودکی و به‌خصوص به‌رسمیت‌نشناختن آن شده است.


ادامه مطلب



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید