محمد خدادی در اجلاس تبیین اندیشه‌های حضرت امام در حوزه فرهنگ و هنر:

امام خمینی، از رسانه انتظار محتوای قوی داشت

امام خمینی، از رسانه انتظار محتوای قوی داشت

اجلاس یک‌روزه «تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در حوزه فرهنگ و هنر»، با حضور آیت‌الله سیدحسن خمینی و سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ برگزار ‌شد. 

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نقل از ایرنا، در این برنامه، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب سال ۵۷ در پاریس در هفت مصاحبه مطبوعاتی با رسانه ها شرکت و در صحبت‌هایشان واژه خلق می کرد و بعد از انقلاب نیز ادبیاتشان در ۲ محور تقسیم می‌شود.  

وی با بیان اینکه انتظار امام از رسانه کار کرد آموزشی و ترویج اسلام و انقلاب بود، افزود: اطلاع رسانی مبتنی بر واقعیت را ایشان بارها تاکید می کردند و اساسا از محتوای رسانه انتظار محتوای قوی داشت و حرکت را به سمت تعالی معنا می و بیان می کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کلید واژه ای جالبی که حضرت امام داشتند این بود که انتقاد نباید به انتقام  تبدیل شود که دقیقا مرز انتقاد و تخریب بارها در بیانات ایشان وجود دارد.

خدادی اضافه کرد: امروز در فضایی رسانه ای کشور قرار داریم و برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شویم، تک تک این کلیدواژه ها نیز واژه هایی است که ما امروز به عنوان آسیب کارکرد رسانه ای داریم.  

این مسئول خاطرنشان کرد: امام مرز بندی آزادی در رسانه ای شدن را مورد تاکید قرار می داد و اساسا مورد غربی را نفی می کرد و می گفت آزادی ما صحبت می کنیم‌ نیز معیارش با آزادی بی بند باری غربی که اساسا خروجی آن به تقویت مستکبران ختم میشود، نیست.


وی ادامه داد: انتظار ایشان از رسانه این بود که در مقابل انحراف بایستند و مانع از تبلیغات دروغین که از شروع انقلاب در جریان ظرفیت های رسانه ای که از خارج به داخل القا می شد، شوند.

خدادی یادآور شد: رسانه می تواند با ایجاد تضارب آراد و بستر هم افزایی ضمن کمک به دولت، ارکان نظام را تقویت کند.

این مسئول گفت: صیانت از اسلام و نهضت از مسولیت هایی بود که امام همیشه از رسانه انتظار داشت.  

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع بندی صحبت‌های خود در خصوص اینکه می توان به سه آسیب اشاره کرد و گفت: مخاطب شناسی است و امام‌ندیده هایی که امام را شنیده اند ما باید امروز  بازخوانی کنیم تا اندیشه های امام رابا زبان امروز که امام را ندیده اند و این موضوع نیاز به تولید محتوا، فرآورده سازی و مصداق سازی و بازخوانی دارد تا بر حسب زمان انجام شود.  

وی ادامه داد: دیگر موضوع مربوط به تحریف، القا و شبهات است که برای حضرت امام در مناسبت های مختلف مطرح می شود که در بستر رسانه پاسخ جریان های بیگانه را داشته باشیم.
خدادی همچنین سومین موضوع را در پیش بود انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

منبع خبر




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید