«نایین‌نامه» کتاب برگزیده دوسالانه جایزه کتاب اصفهان شد

«نایین‌نامه» کتاب برگزیده دوسالانه جایزه کتاب اصفهان شد

کتاب «نایین‌نامه؛ روایتی از دیار کهن» در بیست‌وپنجمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان، به‌عنوان کتاب برتر معرفی شد. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان؛در اختتامیه بیست‌وپنجمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان، جایزه برتر در حوزه تاریخ به کتاب «نایین‌نامه؛ روایتی از دیار کهن» تعلق گرفت. 

کتاب «نایین‌نامه؛ روایتی از دیار کهن» نوشته عباسعلی امامی آرندی است و از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است. این کتاب در پنج فصل با عناوین «پیشینه و تاریخ نایین»، «مردم‌شناسی نایین»، «مشاهیر نایین»، «ادبیات نایین»، «ادبیات نایین» و «حومه نایین» توسط عباسعلی امامی آرندی تدوین شده است.

فراهم‌کردن زمینه‌ای برای توجه به هویت، فرهنگ و تاریخ بخشی از سرزمین پهناور و تمدن کهن ایران، معرفی فرهنگ بومی، ثبت و ضبط زبان محلی و آداب و سنن درحال فراموشی ازاهداف تدوین این کتاب بوده است.


نویسنده در این کتاب، با رویکرد فرهنگی و تکیه به تاریخ شفاهی ضمن اهتمام به دقت و صحت در نقل تاریخ و فرهنگ منطقه با کمک منابع چاپی قدیمی نایاب، چون گنجینه‌ای منحصربه‌فرد که توسط نگارنده از آغاز جوانی جمع‌آوری شده است، گردآوری و تألیف شده است.

 گفتنی است در بیست‌وپنجمین دوسالانه جایزه کتاب اصفهان در مجموع 435 عنوان مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از داوری مرحله اول 44 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافته که از میان آثار داوری‌شده، کتاب «نایین‌نامه روایتی از دیار کهن» به عنوان کتاب برگزیده در حوزه تاریخ از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انتخاب و از عباسعلی امامی آرندی نویسنده آن تجلیل شد.
 آیین تقدیر از برگزیدگان این دوره، 19 بهمن 1399 با حضور مدیرکل و معاونان فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از برگزیدگان و علاقه‌مندان حوزه نشر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.


روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات این موفقیت را به نویسنده کتاب و انتشارات  تبریک می‌گوید.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید