وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ها تحلیل می‌شود

وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ها تحلیل می‌شود

پژوهش «گزارش توصیفی و تحلیلی وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ها» ازسوی اسماعیل افقهی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، انجام می‌شود.

این پژوهش با اذعان به ناقص‌بودن اطلاعات آماری مربوط به نحوه تولید، توزیع و مصرف حوزه فرهنگ و هنر و خلأ اطلاعات دقیق از فعالیت‌ها و عملکرد فرهنگی و هنری استان‌ها و نیز عدم انطباق گزارش‌های موجود بر واقعیات و نیازهای فرهنگی هنری استان‌ها، در نظر دارد به منظور تکمیل اطلاعات آماری و با هدف شناسایی تحولات فرهنگی و هنری ۱۴ استان کشور، ابتدا اطلاعات توصیفی از وضعیت فرهنگی و هنری با تأکید بر اقدامات، برنامه‌ها و منابع فرهنگی تولیدشده جمع‌آوری کند.

سپس از طریق مصاحبه با نخبگان فرهنگی هنری و مدیران این حوزه، تحلیلی از وضعیت فرهنگی و هنری استان با تکیه بر نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها و هم‌چنین نیازها و خواسته‌های فرهنگی هنری استان با تمرکز بر گسترش عدالت فرهنگی ارائه کند.

به طور کلی می‌توان اهداف این پژوهش را در توصیف وضعیت فرهنگی و هنری استان، شناسایی اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده و درحال انجام فرهنگی و هنری استان، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه فرهنگ و هنر استان، شناسایی خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری استان و شناسایی ظرفیت‌های بومی حوزه فرهنگ و هنر استان، خلاصه کرد.

جامعۀ تحقیق این پژوهش چهارده استان کشور است؛ شامل: آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمان (جنوب) و گلستان.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید