پژوهش شد:

تدوین برنامه راهبردی بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای فروش و امانت کتاب الکترونیک در ایران

تدوین برنامه راهبردی بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای فروش و امانت کتاب الکترونیک در ایران

«تدوین برنامه راهبردی بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای فروش و امانت کتاب الکترونیک در ایران» عنوان پژوهشی انجام‌شده در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد است که تلاش می‌کند مهمترین راهبردهای بازاریابی دیجیتال برای کسب‌و‌کارهای امانت و فروش کتاب الکترونیک در ایران را شناسایی و در کنار آن، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مهم برای این کار را معرفی نماید.

این مطالعه از نوع کاربردی با چارچوب ترکیبی است که در دو بخش کمّی و کیفی انجام شده است. جامعه پژوهش، کلیه کسب‌وکارهای فروش کتاب الکترونیک در ایران با ساختار و اجزای یک کسب‌وکار است که شامل ۵۶ شرکت هستند که از این بین ۲۶ مورد به عنوان حجم نمونه انتخاب شده‌اند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که برای کسب‌وکارهای فروش کتاب الکترونیک در موقعیت قوت- فرصت، کلان‌راهبرد تولیدگرایی و راهبردهای بازاریابی، برتری عملیاتی کیفیت‌محور و نوآوری و خلاقیت‌محور اولویت دارد، در موقعیت قوت- تهدید راهبردهای بازاریابی تنوع‌گرا یا اجتماعی و بازاریابی قومی- فرهنگی، تاکتیک‌های رابطه‌گرا و تکنیک‌های قیمتی ارجح است، در موقعیت ضعف-فرصت راهبردهای توسعه محصول یا خدمت، بازاریابی کسب‌وکار به کسب‌وکار، بازاریابی مشتری‌محور و تاکتیک‌های شهرت‌گرا بهتر است و در موقعیت ضعف-تهدید کلان‌راهبرد توزیع‌گرایی و راهبردهای بازنگری عملیات، بازاریابی کسب‌وکار به مصرف‌کننده و تکنیک‌های قیمتی دارای ارجحیت هستند. همچنین، نتایج نشان داد که موقعیت راهبردی فعلی کسب‌وکارهای فروش کتاب الکترونیک، ضعف-تهدید است و راهبردها و تاکتیک‌ها و تکنیک‌های این موقعیت ارجحیت بیشتری دارند.


سمیه زمانی پژوهشگر این اثر در پایان با استفاده از این یافته‌ها نتیجه می‌گیرد که هر چند سرمایه مالی، اثر راهبردی بالایی را در این پژوهش نشان می‌دهد اما راهبردها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های موقعیت ضعف- تهدید نشان می‌دهد که مهمترین مشکل در این کسب‌وکار، جذب مشتری است و همه ترفندها و روش‌ها از جمله بازاریابی ویروسی، تراکنشی، اجتماعات، ارجاعی، وابسته، چریکی، حسی و مشارکتی، طراحی و بهینه‌سازی سایت با سئو و امثال آن، باید به این سمت سوق پیدا کند.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید