معرفی تجربه‌نگاری-12

اقدامات جامعه فرهنگ و هنر در سیل

اقدامات جامعه فرهنگ و هنر در سیل

 دوازدهمین گزارش تجربه‌نگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «اقدامات جامعه فرهنگ و هنر در سیل» منتشر شد.

این گزارش که به برنامه‌ها و اقدامات اهالی فرهنگ و هنر در مواجهه با سیل بهار 1398 می‌پردازد در هفت فصل تدوین شده است؛ اسکان و توزیع غذا، مراکز فرهنگی در خط مقدم یاری‌رسانی، حضور گروه‌‌های فرهنگی دلگرمی و همراهی با مردم حادثه‌دیده، تحلیل نقش هنرمندان، هنرمندان و چهره‌ها در میدان سیل، دشواری‌های پژوهش و پیشنهادها ازجمله فصل‌های این گزارش است.

به استناد این گزارش، علاوه بر مساجد و امامزاده‌ها، مراکز فرهنگی و هنری نیز در برخی از استان‌های سیل‌زده به محل اسکان آسیب‌دیدگان اختصاص یافتند. اهالی فرهنگ و هنر در استان‌های سیل‌زده و نیز سایر استانها برای کمک به سیل‌زدگان اقدام کرده‌اند. برپایی نمایشگاه‌های هنری نظیر عکس و نقاشی در مناطق مختلف کشور به نفع سیل‌زدگان و اجرای نمایش در این مناطق ازجمله اقدامات فرهنگی و هنری بوده است. پویش بهار مهربانی، «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر تجربه‌های جامعه فرهنگ و هنر در بحران سیل سال 98 است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.


این گزارش با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی، عدم مستندسازی به‌موقع جریان‌ها و اقدام‌های انجام‌شده سازمان‌ها در زمان حادثه است، تاکید می‌کند همراهی جامعه فرهنگ و هنر در مواقع بحرانی به‌ویژه در بلایای طبیعی تا چه میزان موثر و راهگشاست.

در این گزارش موضوع‌های پیشنهادی برای بهبود شرایط بحرانی ارائه شده است.

متن کامل




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید