گزارش وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ها منتشر می‌شود

گزارش وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ها منتشر می‌شود

سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حوزۀ فرهنگ نیازمند شناخت کافی وضعیت فرهنگی (با اتکا به آمار و ارقام موجود و همچنین درک نیازهای فرهنگی با توجه به ویژگی‌های مذهبی، قومیتی، جغرافیایی و...) است. بدین‌منظور، پژوهش بررسی وضعیت فرهنگی و هنری استان‌ها با هدف شناسایی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام‌شده و درحال‌انجام در استان‌ها؛ شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای حوزۀ فرهنگ و هنر؛ شناسایی خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری؛ و سرانجام، شناسایی ظرفیت‌های بومی حوزۀ فرهنگ و هنر استان‌های کشور انجام شده است.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این پژوهش، شاخصهای فرهنگی از ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانها و نهادهای فرهنگی مرتبط جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل شده‌ است. همچنین تصویری از وضعیت فرهنگی و هنری هر استان با دید تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ارائه شده است. برای رسیدن به چارچوبی مشخص از نقاط قوت، ضعف، فرصت، تهدید، خواسته‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری هر استان،  مصاحبه‌هایی با نخبگان فرهنگی، متخصصان و مسئولان امور فرهنگی و هنری استان‌های مورد پژوهش نیز انجام گرفته است. 


جامعۀ تحقیق این پژوهش در مرحله اول شامل پانزده استان کشور است؛ وضعیت فرهنگی و هنری استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان، (کرمان جنوبی) و گلستان در این مرحله پژوهش شده است.

در بخش پایانی این پژوهش نیز نتایج در دو محور کوتاه‌مدت و بلندمدت تبیین و تحلیل شده است.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید