سیاستگذاری رسانهای بازیهای دیجیتالی در ایران، ارزیابی میشود
«ارزیابی سیاستگذاری رسانهای بازیهای دیجیتالی در ایران: رویکرد مصرف محتوا» از سوی اسماعیل افقهی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پژوهش میشود.
این پژوهش قصد دارد با توجه به اهمیت و ضرورتی که حوزه مطالعاتی بازیهای دیجیتالی در کشور دارد، برای بهبود وضعیت کنونی و حل مسائل مرتبط، ارزیابی از نحوه سیاستگذاری بازیهای دیجیتالی در کشور ارائه دهد.
به استناد این پژوهش، نقصان رویکردهای نظری تخصصی و کمبودهای معرفتی در حوزه مطالعاتی بازیهای دیجیتالی، باعث نقصان ابزارهای دانشی سیاستگذاری مصرف محتوا در این عرصه شده است و برعکس.
به همین دلیل، محقق ابعاد و مؤلفههای سیاستگذاری مصرف بازیهای دیجیتالی در کشور را بر اساس نظرات سیاستگذاران، تولیدکنندگان و کارشناسان عرصه رسانه و بازیهای دیجیتالی، شناسایی و مورد تحلیل قرار میدهد.
در این راستا برای به دست آوردن دادههای مورد نیاز، از مصاحبه عمیق با رویکرد نیمهسازمانیافته از نمونهگیری هدفمند استفاده میکند و پس از تجزیه و تحلیل دادهها از طریق تحلیل محتوا، سیاستهای پیشین را براساس مسائل اصلی که رسانهها در رهیافت جدید سیاستگذاری با آن درگیرند، مورد ارزیابی قرار میدهد و خلأهای موجود را شناسایی و راهکار مناسب ارائه میدهد.