سیاست­‌گذاری رسانه­‌ای بازی‌های دیجیتالی در ایران، ارزیابی می‌شود

سیاست­‌گذاری رسانه­‌ای بازی‌های دیجیتالی در ایران، ارزیابی می‌شود

«ارزیابی سیاست­‌گذاری رسانه‌­ای بازی‌­های دیجیتالی در ایران: رویکرد مصرف محتوا» از سوی اسماعیل افقهی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پژوهش می‌شود.

این پژوهش قصد دارد با توجه به اهمیت و ضرورتی که حوزه مطالعاتی بازی­‌های دیجیتالی در کشور دارد، برای بهبود وضعیت کنونی و حل مسائل مرتبط، ارزیابی از نحوه سیاست‌­گذاری بازی­‌های دیجیتالی در کشور ارائه دهد.

به استناد این پژوهش، نقصان رویکردهای نظری تخصصی و کمبودهای معرفتی در حوزه مطالعاتی بازی­‌های دیجیتالی، باعث نقصان ابزارهای دانشی سیاست­گذاری مصرف محتوا در این عرصه شده است و برعکس.

به همین دلیل، محقق ابعاد و مؤلفه­‌های سیاست­‌گذاری مصرف بازی­‌های دیجیتالی در کشور را بر اساس نظرات سیاست‌گذاران، تولیدکنندگان و کارشناسان عرصه رسانه و بازی­‌های دیجیتالی، شناسایی و مورد تحلیل قرار می­‌دهد.


در این راستا برای به دست آوردن داده‏‌های مورد نیاز، از مصاحبه عمیق با رویکرد نیمه‌سازمان‌­یافته از نمونه­‌گیری هدفمند استفاده می‌کند و پس از تجزیه و تحلیل داده­‌ها از طریق تحلیل محتوا، سیاست­‌های پیشین را براساس مسائل اصلی که رسانه‌ها در رهیافت جدید سیاست‌گذاری با آن درگیرند، مورد ارزیابی قرار می‌دهد و خلأهای موجود را شناسایی و راهکار مناسب ارائه می­‌دهد.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید