نخستین همایش «فرهنگ و دانشگاه در ایران» برگزار می‌شود

نخستین همایش «فرهنگ و دانشگاه در ایران» برگزار می‌شود

نخستین همایش «فرهنگ و دانشگاه در ایران»، دوم تا چهارم اسفند ۱۴۰۰ با هدف توانمندسازی دانشگاه‌های کشور در حوزه فرهنگ دانشگاهی؛ توسعه بینش عمومی و تخصصی درباره حضور معنادار و اثربخش فرهنگ در متن دانشگاه‌های کشور و شناسایی و تحلیل مسائل جاری و مستحدثه فرهنگی در دانشگاه‌های کشور به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می‌شود.

طبق برنامه این همایش، یازده کارگروه برای بررسی جنبه‌های مختلف فرهنگ و دانشگاه در ایران تعریف شده است. محمد روزخوش و سیده راضیه یاسینی، از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در کارگروه «بازخوانی تجربه فرهنگ دانشگاهی در دهه های اخیر » که روز چهارشنبه 4 اسفند برگزار می‌شود سخنرانی خواهند کرد.

بررسی نقش دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تولید و پالایش فرهنگ در فضای سایبر؛ تقویت فضای علمی و اجتماعات علمی درون دانشگاهی- پژوهشگاهی و ترسیم و تنظیم مناسبات دانشگاه و جامعه از زاویه دید تحولات فرهنگی و اجتماعی در دو سطح بین‌المللی و ملی، از اهداف دیگر این همایش است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، در نخستین دوره این همایش یازده محور شامل «مناسبات فرهنگ و دانشگاه»، «فرهنگ در دانشگاه اسلامی و دانشگاه سکولار؛ رویکردها و تفاوت‌ها»، «شاخص‌های کلان در ترسیم مناسبات فرهنگ و دانشگاه»، «بازیگران فرهنگ دانشگاهی»، «گروه‌ها و عناصر مرجع در اتمسفر فرهنگی دانشگاه‌ها»، «توصیف و تحلیلی از تولید و مصرف فرهنگی در دانشگاه ها»، «جهانی شدن، فرهنگ و دانشگاه»، «مسائل اساسی و ابتکارات فرهنگی در دانشگاه‌های ایران»، «فرهنگ و دانشگاه در دوره پساکرونا»، «بازخوانی تجربه فرهنگ دانشگاهی در دهه‌های اخیر»، و «فضای سایبر، فرهنگ و دانشگاه» توسط حدود شصت متخصص این حوزه بررسی می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فضای اسکای‌روم مؤسسه به نشانی b2n.ir/iscs و نیز، اینستاگرام مؤسسه به نشانی iscs.ac.ir در افتتاحیه و نشست‌های تخصصی همایش شرکت کنند. ‌‌‌

برنامه سخنرانی‌ها




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید