اولین جلسه شورای نشر پژوهشگاه برگزار شد

تأکید بر کیفیت محتوایی و شکلی آثار
اولین جلسه شورای نشر پژوهشگاه برگزار شد

اولین جلسه شورای نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در دوره جدید با حضور قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه، یکشنبه اول خرداد 1401در پژوهشگاه برگزار شد.

در این جلسه، گزارش مجملی از عملکرد و وضعیت فعلی واحد انتشارات پژوهشگاه و حضور آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شد. در این جلسه همچنین درباره سیاست‌‏ها و فرآیندهای نشر پژوهشگاه بحث و تبادل نظر شد. 

محمد خندان، محمد ملاعباسی، جبار رحمانی، میثم مهدیار و صغری صالحی (مدیر انتشارات) اعضای شورای نشر پژوهشگاه، بر کیفیت محتوایی و فرمی آثار منتشرشده تاکید کردند. علاوه براین، مقرر شد همه آثار اعم از تولیدات اعضای هیأت علمی (با اولویت) و پژوهشگران همکار پژوهشگاه در شورای نشر بررسی و در صورت لزوم از جنبه معیارهای نشر مورد ارزیابی قرار گیرد.


در این جلسه همچنین درباره اشکال و نحوه انتشار آثار و سیاست‏های توزیع نیز به‏‌صورت مفصل بحث و تبادل نظر شد. مقرر شد از هر دو شیوه چاپی و الکترونیکی آثار استفاده شود. نشر الکترونیک آثار با توجه به مزایای آن؛ مانند هزینه ‏های کمتر چاپ و قابلیت دسترسی بهتر و آسان مورد توجه اعضا قرار گرفت و مصوب شد کتاب‏های مرجع و گزارش‏های پژوهشی در اولویت انتشار الکترونیکی قرار گیرند.


اولویت‏بندی آثار و سفارشی‏ سازی موضوعات و حمایت از پایان نامه‌‏ها از دیگر محورهای مورد بحث جلسه بود که مقرر شد از آثاری حمایت شود که در راستای نیازها و برنامه‎های پژوهشی پژوهشگاه باشد و به لحاظ کیفی نیز قابلیت چاپ داشته باشد.


در این جلسه، برخی از آثار آماده انتشار نیز بررسی، اولویت‏‌بندی و برای آنها ارزیاب انتخاب شد.




 

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید