پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند؛

یادبود استاد فقید دکتر حسن ذوالفقاری

یادبود استاد فقید دکتر حسن ذوالفقاری

نشست تخصصی «یادبود استاد فقید دکتر حسن ذوالفقاری»، استاد زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگر ادبیات و  فرهنگ عامه، روز سه‌شنبه ۱ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به صورت برخط در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.

در این نشست محمدجعفری  قنواتی (مدیر بخش فولکلور مرکز دایره المعارف اسلامی)، نجمه دری (مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس)، بهروز محمودی بختیاری (دانشیار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران) و طیبه عزت‌اللهی‌نژاد(عضو هیات علمی پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)، ضمن معرفی آثار و خدمات ارزنده زنده‌یاد حسن ذوالفقازی در عرصه فرهنگ و ادبیات، به نقش و جایگاه ایشان در گسترش زبان فارسی و حفظ، احیا و اعتلای فرهنگ هنر و ادبیات عامه خواهند پرداخت.


دبیری این برنامه را مصطفی اسدزاده (دکتری سیاستگذاری فرهنگی و عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برعهده خواهد داشت.

تصویر این نشست، به‌صورت برخط در فضای اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/art و صفحه اینستاگرام پژوهشکده هنر به نشانی ricac.art در دسترس علاقه‌مندان است.

حسن ذوالفقاری نویسنده و پژوهشگر ادبی، هفدهم تیر 1401 چشم از جهان فروبست. وی در طی سال‌های اخیر همکاری پژوهشی ارزنده‌ای با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات داشت. مجموعه چهارجلدی «افسانه‌های پهلوانی ایران» یادگار این استاد فرزانه است. 



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید