همایش بزرگداشت استاد بریرانی برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت استاد بریرانی برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت استاد صادق بریرانی، پیشکسوت هنر گرافیک ایران، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات دوشنبه دوم آبان ۱۴۰۱ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این همایش از تازه‌ترین آثار استاد بریرانی با عنوان مجموعه سیمرغ نیز رونمایی خواهد شد. همایش بزرگداشت استاد بریرانی با دبیر کلی محمدعلی رجبی در سه بخش «پژوهشی»، «نمایشگاهی» و «چاپ و انتشار کتاب» برگزار می‌شود.

 نمایشگاه آثار استاد صادق بریرانی از ۳ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ (به جز ایام تعطیل و جمعه) در موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا برپا خواهد بود.

همایش مقالات تألیفی پیرامون شخصیت علمی و هنری استاد بریرانی نیز با دبیری سیده‌راضیه یاسینی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برگزار خواهد شد.


صادق بریرانی (زادهٔ ۱۳۰۲، بندر انزلی) طراح گرافیک و نقاش ایرانی است. او از پیشکسوتان هنر گرافیک ایران است که در کنار ارائهٔ آثار گرافیکی به نقاشی نیز می‌پردازد.

استاد بریرانی در سال ۱۳۲۶ برای تحصیل در رشتهٔ نقاشی وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. سپس به آمریکا رفت و در دانشگاه ایندیانا تحصیل کرد.

بریرانی از سال ۱۳۶۰ در دانشگاه‌های تهران گرافیک تدریس کرده ‌است. او داور دوسالانهٔ گرافیک برنو، چکسلواکی در ۱۳۵۵ و دوسالانهٔ طراحی گرافیک تهران در ۱۳۷۱ بوده‌ و در نمایشگاه‌ها و دوسالانه‌های بسیاری شرکت کرده ‌است.

او در آثارش به بیان هنری ایرانی وفادار مانده است. تلفیق نقاشی، گرافیک و شعر مشخصهٔ عمدهٔ کارهای اوست. آثار وی درعین‌حال که از هنر خوشنویسی قدیمی ایرانی ریشه می‌گیرند، به گونه‌ای از نقاشی معاصر، که «نقاشی حرکتی» نامیده می‌شود نیز تمایل دارند.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید