در دومین نمایشگاه کتاب مراکر فرهنگ‌پژوهی کشور:

کتاب «سواد بازی» رونمایی می‌شود

کتاب «سواد بازی» رونمایی می‌شود

کتاب «سواد بازی؛شناخت قواعد بومی سواد بازی‌های رایانه‌ای» با حضور نویسندگان کتاب، دوشنبه 21 آذر 1401 رونمایی می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، کتاب «سواد بازی؛شناخت قواعد بومی سواد بازی‌های رایانه‌ای» نوشته محمدحسن یادگاری و فاطمه حاجی‌کاظم طهرانی با حضور علیرضا موذن، عضو هیأت مولفان کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش، ساعت 14 دوشنبه 21 آذر 1401 در محل برگزاری دومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران رونمایی می‌شود. دبیری این برنامه را رضا میثمی بر عهده خواهد داشت.


کتاب «سواد بازی؛شناخت قواعد بومی سواد بازی‌های رایانه‌ای» از سوی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شده است. 

به استناد این کتاب، هنوز عرصه «مطالعات بازی های رایانه ای» در ایران، عرصه ای موردتوجه نبوده است. در حالی که بازی های رایانه‌‌ای، یکی از رسانه‌‌های پرمصرف در میان جوانان و نوجوانان ایرانی به شمار می‌‌رود و عدم توجه و اهتمام به تحلیل نظام مند و همچنین عدم توجه به آن به مثابه رسانه، هنر و فرهنگ، موجب کاستی های فراوانی در عرصه مطالعات فرهنگی و رسانه ای شده است. از سوی دیگر باید تأکید کرد که عمده پژوهش های صورت گرفته بازی های رایانه‌‌ای در ایران، در حوزه‌‌های روان شناسی و علوم تربیتی صورت گرفته است که عمدتاً اثرگذاری منفی بر روی مخاطبان کودک و نوجوان را موردتوجه قرار می دهد. اندک پژوهش هایی که با نگاه مطالعات رسانه و ارتباطات انجام شده است، نیز عمدتاً با رویکردی انتقادی، نگاهی بدگمان به عرصه بازی های رایانه ای دارد؛ بنابراین می توان گفت که جای مطالعات بازی در حوزه مطالعات رسانه و ارتباطات، به شدت خالی است.

برنامه رونمایی از این کتاب از نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/research  و  https://www.aparat.com/ricac/live قابل مشاهده است.


دومین نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی مراکز فرهنگ‌پژوهی کشور به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با مشارکت مراکز فرهنگ‌پژوه،  19 تا 23 آذر 1401 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید