غلامرضا جمشیدیها در پنل «مسجدالاقصی به‌مثابه مسجد اجتماعی»:

مسجدالاقصی، عامل موثر در شکل‌گیری مقاومت است

مسجدالاقصی، عامل موثر در شکل‌گیری مقاومت است

پنل هشتم همایش مسجد و نظم اجتماعی در ایران با عنوان «مسجدالاقصی به‌مثابه مسجد اجتماعی» یکشنبه 20 اسفند 1402 با مدیریت غلامرضا جمشیدیها (عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران) و دبیری محمد اصغری (دکترای فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) و عضویت ناصر ابوشریف (نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و جبار شجاعی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع)) در تالار گفت‌وگوی دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.


در این پنل غلامرضا جمشیدیها مسجد را کانون تحولات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: منشأ اصلی تغییرات انقلابی، مسجد بود. در واقع مسجد، دستگاه نظریه انقلاب بود. مسجد هم باعث تغییر و تحولات و هم باعث شکل‌گیری نظم جدید شد. یکی از مساجد مهم، مسجدالاقصی است که با معارف و آموزه‌های دینی، موجب شکل‌گیری مقاومت شد. برگزاری همایش مسجد برای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، یک راه جدید و خوب است که امیدوارم مقدمه‌ای برای همایش‌های بعدی باشد.

در این پنل، ایهاب عبده مصطفی الحضری، زهرا شهرزاد و محمود مطهری‌نیا به ارائه مقالات خود با عناوین «اغتصاب‌الذاکره»، «امتزاج هویت مقاومت با مسجدالاقصی:بازخوانی تجربه مرابطات در قدس شریف» و «جایگاه آخرالزمانی قدس و مسجدالاقصی در ایجاد وحدت فراگیر» پرداختند.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید